اردبیل؛

اجرای بیش از 46 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل از اجرای بیش از 46 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسینی افزود: تاکنون ۴۶ هزار و ۷۳ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است و امسال در نظر داریم در ۲۵ درصد از نسل تلفن ثابت را با فن آوری جدید سافت سوییچ تغییر دهیم.

وی از جمله برنامه‌های سال جاری این نهاد خدمات رسان را توسعه شبکه فیبر نوری با هدف توسعه اشتراک تلفن ثابت و توسعه مبادلات دیتا عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت:علاوه بر این هزار و ۶۸۲ روستا نیز برخوردار از ارتباط است و طی سال‌های اخیر برای توسعه ارتباطات مخابراتی روستاها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

محمد حسینی با اشاره به ضریب نفوذ ۳۴.۲۶ درصدی تلفن ثابت تصریح کرد: هر چند فعالیت در بخش ویس به لحاظ هزینه با محدودیت مواجه است اما در بخش داده محدودیتی نداریم.

وی تأکید کرد: در ۶۰ مرکز توزیع شبکه در سطح استان کابل‌های مسی که با محدودیت نهایتاً ۱۰ مگابایت بر ثانیه تراکنش ارتباط مواجه هستند، با فیبر نوری که نامحدود عمل می‌کنند، تعویض می‌شوند.

وی تعداد مشترک شهری و روستایی تلفن ثابت را ۴۳۳ هزار و ۴۳۹ شماره عنوان کرد و افزود: با این اقدام ۱۰۰ هزار شماره جدید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، فیبر ، نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.