آغاز مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان کشور

موسپیدان وزنه برداری برای حضور در دومین دوره رقابتهای وزنه برداری از امروز 3 خردا در مراغه به مصاف هم می روند.

آغاز  مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان کشوربه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان ایران با هدف انتخابی تیم ملی از امروز در  آذر بایجان شرقی با حضور 126 ورزشکار از 26 استان در حال پیگیری است.
این دومین دوره رقابتهای وزنه برداری موسپیدان کشورمان در مراغه  است که مدتی بود برگزار نمی شد واز سال گذشته دوباره این رقابتها برای پیشکسوتان فعال شده است ونخستین دوره هم در سال 94 به میزبانی بندر عباس انجام شد.
حسین مقامی دبیر فدراسیون وزنه برداری در باره این رقابتها گفت:استقبال خوبی از مسابقات پیشکسوتان ایران شده است و هم اکنون که در محل برگزاری این مسابقات هستم رکوردهای خوبی در رده کشوری زده می شود وگهگاهی به رکوردهای جهانی هم نزدیک می شوند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان جهان را پیش رو داریم که مهر 95 در آلمان برگزار خواهدشد تیم ملی کشورمان برای این رقابتها آماده می شوند وبه احتمال زیاد تیر یا مردادسال جاری ترکیب نهائی نفرات اعزامی به آلمان مشخص شودودر این بین 8 وزنه بردار در وزنهای 56-62-69-77-85-94-105-+105 به روی تخته خواهند رفت.

مقامی درادامه گفت:برای آماده گی بیشتر این رده از وزنه برداری اردوی کوتاه مدتی دریکی از شهرهای کشور خواهیم داشت واز نفرات اعزامی   تست دوپینگ گرفته می شود  و اینکه سلامت جسمی کاملی برخوردار باشندو مهمتر اینکه رکوردهای بالائی در مسابقات قهرمانی ایران وتجربه ی حضور در رقابتهای جهانی را هم داشته باشند.

وی عنوان کرد:این رقابتها مانند جشنواره ایی است که وزنه بردارانی که سالها وزنه زده اند ودر این ورزش موهای خود را سفید کرده اند گردهم می آیندورقبای ما هم از سراسر دنیا هستند.

مقامی تاکید کرد :پیشکسوتان وزنه برداری از بزرگان وسرمایه های این ورزش هستند ، به طور یقین در مسابقات جهانی مدالهای خوبی به دست خواهند آوردوامکان رو سکو رفتن تیم نیز وجود دارد.

وی در خصوص جذب حامیان مالی برای مسابقات بین المللی جام فجر گفت:متاسفانه تاکنون موفق به جذب حامی مالی برای رقابتهای برون مرزی جام فجر نشدیم اما رایزنیها ادامه دارد واگر هم خدائی نخواسته نتوانیم اسپانسر پیداکنیم با کمک وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

مقامی اضافه کرد:در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل نام گذاری شده است تمام تلاش ما این است که با حداقل هزینه ،حداکثر بهره وری را داشته باشیم و در مسابقات وزنه برداری  صرفه جوئی کنیم تا مقروض نشویم .

وی در پایان خاطر نشان کرد:مسابقات بین المللی  وزنه برداری جام فجر برای نخستین بار باتلاش مرادی بصورت گزینشی المپیک برزیل انجام خواهد شد واین افتخار بزرگی برای کشورمان به حساب می آید واز اهمیت بالا وحساس برخوردار است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار