در افتتاحیه اولین دوره آموزش های عمومی پیش از ازدواج مطرح شد:

750 هزار زوج تهرانی مشاوره پیش از ازدواج می شوند

مدیر کل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: 750 هزار زوج آماده ازدواج در پایتخت، تحت پوشش آموزش های پیش از ازدواج قرار می گیرند.

750 زوج تهرانی مشاوره پیش از ازدواج می شوند/ همکاری 100 استاد برجسته کشور در اجرای این طرح
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر صبحی مدیر کل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در افتتاحیه اولین دوره آموزش های عمومی پیش از ازدواج اظهار داشت: یکی از اهداف اداره کل برنامه ریزی ازدواج برای جوانان، آموزش مشاوره های پیش از ازدواج به زوج ها است، که در سال جاری با تحت پوشش قرار دادن 2000 هزار نفر از افراد آماده ازدواج در پایتخت، برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، حدود 100 استاد برجسته دانشگاه ، مدرسان آموزشی ، تقویم های آموزشی ، کلاس های وحدت رویه و جلسات هم اندیشی تدارک دیده شد تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و اساسی به توانمند سازی جوانان کمک کنیم.

صبحی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری آموزش پیش از ازدواج، تعالی خانواده است افزود: آموزش پیش از ازدواج از محورهای پیشگیری است که بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده برای ساماندهی مشکلات جوانان، کاهش طلاق و افزایش ازدواج ، پیشگیری و ارایه آموزش باید در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه با موسسه فرهیختگان دانشگاه تهران، 2000 هزار نفر از جوانان آماده ازدواج پایتخت نشین و 750 هزار زوج ،آموزش پیش از ازدواج می بینند که قطعا اجرای این طرح به توانمندی خانواده ها و ارتقای سطح زندگی، تعالی و تحکم خانواده ها کمک شایانی خواهد کرد.

صبحی تاکید کرد؛ ما معتقدیم که معظلات جوانان به دست خلاق و توانمند خودشان حل خواهد شد و با مشارکت دهی این افراد در حوزه های مختلف می توانیم مقدمات بهبود شرایط را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: پیش از آن ، اقدامات متعددی بهبود و حل مشکلات جوانان و آموزش پیش از ازدواج صورت گرفت اما نتایج بدست آمده بر اساس بررسی های انجام شده، از لحاظ محتوا و تخصص غنی نبوده و با شکست مواجه شد

مدیر کل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده عنوان کرد: در حال حاضر جوانان ما به طور کامل مجازی هستند و نمی توان از شیوه تربیتی گذشتگان برای شکوفایی و موفقیتشان استفاده کرد بنابراین وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان ها ، نهاد ها و در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی به همراه سازمان نظام روانشناسی، آموزش پیش از ازدواج را ابتدا در پایتخت و در نهایت در سراسر کشور عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار