اهواز؛

انجام طرح های اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد امام (ره)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان از انجام 40 هزار و 468 طرح اشتغال و خودکفایی با پرداخت تسهیلات در استان توسط مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هوشنگ خباز در جشن توانمندسازی و خودکفایی 4 هزار و 302 مددجوی کمیته امداد امام (ره) استان بیان کرد: این طرح ها شامل 548 طرح در بخش کشاورزی، 13 هزار و 139 طرح در بخش دامپروری، 1 هزار و 930 طرح در بخش صنایع دستی، 1 هزار و 892 طرح در حوزه تولیدی و صنعتی و 22 هزار و 959 طرح در بخش خدمات بوده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته با تسهیلات اشتغالزایی که به این مددجویان پرداخت شد 20 خودرو وینگل، 30 دستگاه وانت نیسان، 22 خودرو سمند در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی و 88 دستگاه تراکتور در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به مددجویان تحویل داده شد.

خباز با اشاره به دیگر طرح های اشتغالزایی در استان عنوان کرد: راه اندازی بازارچه خلیج فارس در اهواز با ظرفیت 100 واحد تجاری و اشتغالزایی 200 نفر، راه اندازی بازارچه خوداشتغالی گل نرگس باغملک با ظرفیت 19 واحد تجاری و اشتغالزایی 50 نفر و تاسیس بازارچه شهرک مدنی ماهشهر با ظرفیت 10 واحد تجاری از جمله کارهای اشتغالزایی کمیته امداد استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان بیان داشت: متوسط درآمد سالانه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) استان خودکفا شده در سال گذشته 140 میلیون ریال، سرانه وام پرداختی به طرح های خودکفا شده 150 میلیون ریال، متوسط سرمایه هر طرح خودکفا شده 300 میلیون ریال و کاهش بارمالی حمایت های دولت، متوسط برای هر خانوار 20 میلیون ریال در سال است.

در زمان حاضر 97 هزارخانوار زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند که 93 هزار خانوار مستمری بگیر هستند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.