اهواز؛

حل موانع راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در هندیجان

فرماندار هندیجان بیان داشت: باید با تسهیل در راه اندازی مراکز ترک اعتیاد زمینه بهبودی کامل و بازگشت افراد معتاد به جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی اظهار کرد: راه اندازی و فعالیت یک مرکز درمانی ترک اعتیاد به منظور کاهش آمار و بهبود معتادان لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه یک دستگاه نیست و سایر ارگان ها نیز باید با رفع موانع و مشکلات در جهت راه اندازی این مراکز تلاش کنند.

رفیعی افزود: اعتیاد بنیان خانواده و جامعه را هدف قرار داده است و لازم است همه دستگاه ها با تسهیل در روند راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در شهرستان های محروم به امر مبارزه با این بلای خانمان سوز کمک نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان اظهار داشت: تلاش های گسترده ای برای ایجاد یک مرکز ترک اعتیاد در هندیجان صورت گرفته ولی فقدان متقاضی در بخش خصوصی و یا بخشنامه هایی که مشارکت بخش خصوصی را مشکل ساخته است موجب گردیده این شهرستان از وجود یک مرکز ترک اعتیاد بی بهره باشد.

وی اذعان کرد: مدرک تحصیلی مورد نیاز جهت راه اندازی مراکز ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی تا چندی پیش دیپلم بود و با تغییر مدرک به کارشناسی ارشد در رشته های خاص سختی کار جهت حضور متقاضیان بخش خصوصی دو چندان شده است.

سید مهران رفیعی گفت: شبکه بهداشت نیز با وجود اعلام دریافت موافقت اولیه جهت راه اندازی یک مرکز ترک اعتیاد (ام.ام.تی) در بیمارستان شهدا این امر را همچنان محقق نکرده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پیشگیری افزود: با آموزش های لازم به خصوص در قشر آسیب پذیر نباید اجازه دهیم که خانواده ها در این بلای خانمان سوز گرفتار شوند.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار