تبریز؛

ترمیم و ساماندهی فضاهای سبز موجود در بازار تاریخی تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از ساماندهی و ترمیم فضاهای سبز موجود در بازار تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن‌زاده اظهار داشت: بازار بزرگ تبریز یکی از میراث‌های جهانی و یک اثر تاریخی محسوب می‌شود که به ثبت جهانی رسیده و به عنوان بخشی از هویت و مدنیت شهر تبریز، دارای بافت معماری انحصاری و مختص خود است.

وی افزود: با توجه به همین موقعیت خاص و ویژه بازار، لزوم ساماندهی وضعیت فضاهای سبز موجود در این بافت ثبت شده، بسیار ضروری است.

حسن‌زاده با اشاره به ماهیت این فضاهای سبز، تصریح کرد: کاروانسراهای بزرگی مثل سرای امیر، حاج سیدحسین جدید، حاج میر ابوالحسن و... در بازار وجود دارد که اینها دارای درختان و فضای سبز قدیمی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز ادامه داد: فضاهای سبز موجود در این بخش‌ها طی دهه‌های گذشته به دلیل عدم وجود متولی خاص، بدون هیچ‌گونه رسیدگی جدی و فقط با آبیاری رشد کرده‌اند که از همین رو نیاز به اصلاح و بازنگری اساسی در این بخش‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز هیچ اقدامی برای ترمیم فضاهای سبز موجود در بازار تاریخی تبریز صورت نگرفته است، گفت: سعی داریم طی سال جاری بخش‌های فضای سبز بازار را حفاظت کرده و قسمتی از فضاهای سبز کاروانسراها را به درون بازار منتقل کنیم؛ به گونه‌ای که فضاهای موجود را در قالب گل‌کاری، هرس و سم‌پاشی و نگهداری کرده و توسعه دهیم.

حسن‌زاده با تاکید بر اهداف این اقدامات، اظهار داشت: بدین ترتیب فضای سبز خوبی در شان بازار تبریز برای استفاده شهروندان، میهمانان، گردشگران داخلی و خارجی، فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: به دلیل عمر طولانی درختان موجود در بازار تاریخی تبریز، سایه‌اندازهای خوبی در حیاط‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: طبعا به دلیل سایه‌اندازها نمی‌توان گلکاری‌هایی در این قسمت‌ها انجام داد ولی در قالب فلاور باکس‌ها در نقاط ممکن از بازار سعی داریم از گلکاری نیز استفاده کنیم.
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار