دوره های بازآموزی دلیل بر طبابت پزشکان در تخصص های دیگر نمی‌شود

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی گفت :برگزاری دوره های باز آموزی در همایش‌ها به هیچ عنوان دلیلی بر طبابت تخصصی نیست وتنها دوره ای برای اخذ امتیاز باز آموزی است .

محمد حسین بدخش معاون آموزش سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت : هیچ دوره باز آموزی دلیلی بر ادامه طبابت پزشکان در رشته های دیگر نیست و به عنوان مدرک و مجوز تحصلی محسوب نمی‌شود . 

وی گفت : برخی همکاران شاید به واسطه شرکت در دوره های بازآموزی همایش‌هایی با عناوین و در تخصص های مختلف پزشکی، و اخذ مدرک پایان دوره ، اقدام به ادامه طبابت در آن تخصص و یا تجویزهای غیر مرتبط با رشته تخصصی خود می کنند درحالیکه این دوره ها صرفا برای افزایش اطلاعات علمی پزشکان و تبادل اطلاعات و یا به منظور اخذ امتیاز باز آموزی است و ورود به سایر تخصص های پزشکی مستلزم دریافت مجوز از سازمان نظام پزشکی است .

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی در مورد ضرورت داشتن امتیاز بازآموزی نیز اظهار داشت : طبق قانون نظام پزشکی هر پنج سال  پروانه های پزشکان تمدید می‌شود که اقدام نیازمند داشتن  حداقل 125 امتیاز باز آموزی برای هر پزشک است که دراین میان ارائه این امتیاز ها در قالب حضور موثر در همایش‌های تخصصی بی تاثیر نیست .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار