ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

تعداد کتاب‌های منتشر شده در سال 94 اعلام شد

تعداد کتاب‌های منتشر شده از سوی خانه کتاب در سال 94، هشتاد هزار جلد کتاب عنوان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه جایزه مردمی کتاب و عکس سلفی با کتاب در هفته گذشته برگزار شد. در این مراسم، مجید غلامی جلیسه تعداد کتاب های منتشر شده در سال 94 را 80 هزار جلد عنوان کرد که از آن میان بیش از پنجاه درصد کتاب ها چاپ اولی بودند.

جلیل غفاری، رئیس اتحادیه صحافان از رکود در بازار کاغد خبر می دهد، هم اکنون با افزایش یا کاهش قیمت در این عرصه مواجه نیستیم و تنها حالت رکودی را در این بازار تجربه می کنیم. اما خبر دیگری در این هفته به گوش رسید که روزشمار دیگری را برای عرصه کتاب و کتابخوانی رقم زد. خبر این بود که پروژه باغ کتاب در دی ماه سال جاری به بهره برداری موقت می‌رسد. این خبر را محمد حسینی مدیر عامل پروژه باغ کتاب عنوان کرد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح این پروژه در بهمن ماه سال جاری هستیم.

اما اختتامیه دیگری نیز در این هفته برگزار شد. اختتامیه جایزه کتاب فرشته برگزیدگان خود را شناخت. در این مراسم، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده با اظهار امیدواری پیرامون این مسئله که جایزه کتاب فرشته به سرنوشت دیگر جوایز خصوصی دچار نشود عنوان کرد: این جایزه با همت دوستان برگزار کننده آن ادامه پیدا کند.

نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با پذیرش 30 فراگیر واجد شرایط  با حضور اساتید برجسته زبان‌شناسی در بنیاد سعدی آغاز به کار کرد. برگزاری این دوره علاوه بر تربیت مدرس با هدف ارتقای سطح کیفی این شیوه آموزشی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای فارغ التحصیلان واجد شرایط در قالب دو کلاس پانزده نفره صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار