ثبت نام 516هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت: کل جمعیت واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند در استان، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفراست که تا کنون ۵۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن نیری افزود:همچنین از این تعداد285 هزار نفر کارت خودرا تحویل گرفتند که 155 هزار نفر کارت اولی هستند.
وی اظهار داشت:
تا پایان امسال برای یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم استان، کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و کارت کل جمعیت استان به تدریج و در یک فرایند 4 ساله صادر می‌شود.
نیری تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم و فعلی سازمان ثبت احوال پس از صدور شناسنامه‌های هوشمند، صدور کارت‌های شناسایی ملی هوشمند است.

وی ادامه داد: بر اساس فراخوانی که از سوی سازمان ثبت احوال انجام می‌شود در 4 سال آینده هر سال
15 میلیون کارت هوشمند ملی به آحاد جامعه داده می‌شود تا پروژه کارت هوشمند برای افراد بالای15 سال به در کشور به اتمام برسد.
مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی افزود: از مجموع جمعیت 6 میلیون و 133 هزار و 618 نفری خراسان‌رضوی 71.7 درصد جمعیت شهری و 28.3 درصد جمعیت روستایی استان هستند؛ همچنین درصد جمعیت مردان خراسان رضوی 50.2 درصد و زنان استان 49.8 درصد بوده و خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم جمعیت کشور را دارا است و مشهد نیز رتبه نخست جمعیت استان را

نیری گفت:کارت ملی هوشمند با دارابودن تراشه الکترونیک علاوه بر تأمین نیازهای دیداری مورد انتظار از کارت شناسایی، کلید ورود به دولت الکترونیک است.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار