اهواز؛

دکل حفاری دریایی مورب بازسازی شد

شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر موجب فرسوده‌شدن دکل‌های دریایی می‌شود، بنابراین بازسازی آن‌ها بر اساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران گفت: دستگاه حفاری دریایی مورب پس از انجام بازسازی در یارد تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران در اهواز و انتقال به آب‌های خلیج فارس، در موقعیت سکوی نفتی ابوذر در مدار عملیات قرار گرفت.

سیامک افشاری اظهار کرد: این دکل که برای دومین‌بار با تلاش متخصصان شرکت با همکاری صنعتگران داخلی در استان خوزستان تعمیر اساسی شد، هم‌اکنون بر روی سکوی ابوذر A12 برای تعمیر و تکمیل چاه‌های این سکو  استقرار یافته است.

وی افزود: شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر موجب فرسوده‌شدن دکل‌های دریایی می‌شود، بنابراین بازسازی آن‌ها بر اساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

افشاری تصریح کرد: در تعمیرات این دوره دکل حفاری دریایی مورب، سامانه‌های هیدرولیکی، مکانیکی، برقی و تمام قسمت‌های سازه، مخازن و سامانه سیال و اردوگاه دستگاه بازسازی و نوسازی شده است.

وی با اشاره به این‌که این دکل از سال ٧٦ در شرکت ملی حفاری ایران بکارگیری شد، گفت: مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت، در زمان حاضر دارای سه دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی، شهید مدرس و مورب است.

مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل حفاری مورب یا زاویه‌‌دار با توان سازه‌ای 370 هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و با زاویه انحرافی تا ٣٠ درجه برای حفاری، تعمیر و تکمیل چاه‌های منطقه ابوذر مناسب است.

افشاری بیان کرد: دستگاه حفاری دریایی مورب از بدو فعالیت در ناوگان این شرکت، حفاری، تعمیر و تکمیل ٥٥ حلقه چاه در میدان‌های نفتی و گازی کشور در آب‌های خلیج فارس را در کارنامه خود دارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس نیز برای حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی دورود در نزدیکی جزیره خارگ مستقر و دستگاه حفاری شهید رجایی در تعمیر سه حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی  در چرخه عملیات است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.