ساخت اولین بیمارستان دندانپزشکی در کشور/ مشکل بدهی بیمه‌ها تمامی ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساخت اولین بیمارستان دندانپزشکی کشور خبر داد و گفت: بدهی بیمه‌ها ما را با چالش جدی در تأمین مطالبات روبه‌رو ساخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در این هفته اقداماتی برای انسجام بخش‌ها و حوزه‌های مختلف دانشگاه صورت گرفت.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی 53 درصد استان تهران که جمعیتی بالغ بر 5 میلیون و 300 هزار نفر هستند را با 300 هزار دانشجو، هزار و 300 عضو هیئت علمی، 17 بیمارستان، 10 گروه آموزشی و 14 پایگاه بهداشتی تحت پوشش خود قرار داده است.

پیوندی با تاکید بر اینکه دانشگاه شهید بهشتی میزان پاسخگویی اجتماعی را  افزایش داده، عنوان کرد: پاسخگویی اجتماعی به معنی توجه حداکثری به نیاز و ساخت جمعیت تحت پوشش است که امیدواریم تا پایان سال 95 راهکارهای لازم برای اجرایی شدن این شعار را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درمان چالش عمده نظام سلامت است، افزود: اورژانس‌ها نشان‌دهنده عملکرد بیمارستان‌ها هستند متأسفانه دانشگاه‌های شهید بهشتی مراجعات فراوانی به بخش اورژانس به ویژه در بیمارستان شهدا و امام حسین(ع) دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کمبود تخت اورژانس بیان کرد: در سال  94 حدود 170 تخت اورژانس اضافه کرده‌ایم اما حدود 2 هزار و 200 تخت نسبت به استاندارد ملی در دانشگاه‌ها عقب هستیم.

وی افزود: در این راستا بیمارستان شهدای تجریش با 790 تخت در حال ساخت در حال حاضر به پیشرفت 19 درصد رسیده است.

پیوندی ادامه داد: مذاکراتی نیز با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بخش و تأمین هزار تخت در شرق تهران داریم.

وی از احداث 2 بیمارستان در تهران خبر داد و گفت: بیمارستان شهدای پاکدشت با 130 تخت در منطقه پر ازدحام پاکدشت و بیمارستان شهدای گمنام در جنوب تهران با 260 تخت تا قبل از هفته دولت راه‌اندازی می‌شوند. همچنین برای کم شدن دغدغه بیماران 41 هزار متر مربع از فضای بیمارستانی بهسازی و نوسازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از عملکرد این دانشگاه در حوزه بهداشت خبر داد و گفت: این دانشگاه در راستای پاسخگویی منطقی به نیازهای مناطق حاشیه‌نشین و پرخطر گام برداشته است.

وی ادامه داد: میزان ارتقای پایگاه‌های بهداشتی با 150 مورد در سال  94 نسبت به 25 سال گذشته بی‌سابقه بوده که امیدواریم تا سال  95 این تعداد را به 173 مورد برسانیم.

پیوندی با بیان اینکه رونمایی  از داروی یدوفولیک در راستای محقق شدن شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده تصریح کرد: این اقدامات موجب کاهش ارزبری و پرورش کودکانی با ضریب هوشی بالاتر شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف داروهای گران قیمت لزوم نظارت بر مصرف آن‌ها را افزایش داده گفت: با دخالت‌های صورت گرفته در بیمارستان امام حسین در 6 ماه دوم سال 94 نسبت به 6 ماه اول  همان سال حدود 400 میلیون تومان در مصرف 4 داروی پرمصرف صرفه‌جویی کردیم.

پیوندی افزود: در این راستا کمیته‌ای برای نظارت بر تهیه و مصرف دارو تشکیل شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه شهید بهشتی برای اولین بار در بخش آموزشی رتبه اول را کسب کرده، عنوان کرد: در بخش آموزش نمی‌توان با تزریق پول در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد مجتمع آموزش عالی ورامین خبر داد و گفت: در این مجتمع رشته‌های پرستاری هوشبری بهداشت و فوریت‌های پزشکی به صورت بومی تربیت می‌شوند و حدود 150 دانشجو جذب شده است.

وی در خصوص عملکرد دانشگاه  در زمینه پژوهش و فناوری عنوان کرد: دانشگاه شهید بهشتی رتبه دوم را در پژوهش کسب کرده که باید با تلاش بیشتر در راستای بروز قابلیت‌‌های دانشگاه گام برداشته شود چرا که پژوهش برای رفع نیاز مردم، تولید ثروت و پرورش پژوهشگران نیاز است.

وی تاکید کرد: بزرگترین اتاق تمیز در راستای اهمیت بیشتر به موضوع بهداشت افتتاح شد.

پیوندی در خصوص وضعیت‌ خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوابگاه‌های دانشجویی از لحاظ کمی کافی است اما از لحاظ کیفی با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد در این راستا خوابگاه‌هایی را مطابق با استانداردها در دست ساخت داریم.

وی ضمن بیان تجمیع دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ساخت بیمارستانی در شهر قرچک بیان کرد: شهر قرچک با حدود 350 هزار جمعیت حتی 1 تخت بیمارستانی هم ندارد که در این راستا بیمارستان 64 تخت خوابی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد راه‌اندازی شد که در اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه‌اندازی 2 کلینیک ویژه و ساخت اولین بیمارستان دندانپزشکی خبر داد و گفت: 2 کلینیک ویژه در دربند و میدان رسالت تا هفته دولت افتتاح می‌شود تا جوابگوی نیازهای اولیه افراد باشد و در صورت نیاز بیماران را به بیمارستان دانشگاه ارجاع دهند. همچنین اولین بیمارستان دندانپزشکی با همکاری هلال احمر در آینده نزدیک ساخته می‌شود تا فاصله هزینه‌های بخش دولتی و خصوصی در این حوزه را کاهش دهیم.

پیوندی در خصوص بدهی بیمه‌ها توضیح داد: میزان بدهی بیمه‌‌ها لحظه به لحظه در حال افزایش است و این مسئله ما را در تأمین مطالبات کادر پزشکی و شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات با چالش روبه‌رو کرده است. در این راستا بیمه تأمین اجتماعی با مشارکت بانک رفاه همکاری لازم را داشته اما بیمه سلامت 175 میلیارد تومان بدهی دارد که موجب بدهی 141 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرکت‌های پخش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.