ساری،

ایجاد صندوق حمایت از تولید گلخانه ای

صندوق حمایت از تولید محصولات گلخانه ای امسال در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون وزیر جهاد در کشاورزی نخستین کنفرانس بررسی شاخص‌ها و ظرفیت های تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی شمال کشور در عباس آباد گفت: این صندوق با حمایت بخش خصوصی و تشکل های موجود امسال بهره برداری می شود.

محمد کیایی افزود: 49 درصد این صندوق به عنوان یارانه دولت در اختیار صندوق و 51 درصد در اختیار بخش خصوصی قرار دارد .

وی همچنین از سازماندهی و ساخت چهار پایانه گل و گیاه در استان های مازندران ، تهران و مرکزی خبر داد و افزود : مرحله نخست پایانه تهران امسال بهره برداری می شود و پایانه گل و گیاه مازندران هم با حمایت دولت و بخش خصوصی در آینده بهره برداری خواهد شد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تغییر الگوی کشت را هم از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت : با استفاده از پایانه های رویش در محصولات باغبانی ، سبزی ها و گیاهان دارویی از فضای باز به فضای گلخانه ای منتقل می شود .

در این کنفرانس یک روزه کارشناسانی از آلمان و کشورمان ، تولید کنندگان و بهره برداران شمال کشور، درباره شاخص ها و طرفیت های تولید و صادرات گل و گیاه زینتی ، اهمیت توسعه صنایع کوچک و کارگاهی وابسته به صنعت گل و گیاه ، ایجاد درامد پایدار روستایی ،تولید گیاهچه های ارگانیک و اهمیت تغذیه بهینه در بهبود عملکرد کمی و کیفی گیاهیان بحث و بررسی می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار