ورود مقطع فنی و حرفه‌ای به مدارس آموزش از راه دور/جزئیات تعیین شهریه

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش آمادگی خود را جهت ورود فنی و حرفه‌ای‌ها به مدارس آموزش از راه دور اعلام کرد.

گودرز شاهمرادی مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ورود رشته های فنی و حرفه‌ای به طرح توسعه آموزش از راه دور اظهار داشت: رشته‌های فنی و حرفه ای هنوز مشمول این طرح نیستند و در حال مذاکره برای افزودن این مقطع به طرح هستیم.

وی عنوان کرد: اکنون از بین رشته های مهارتی مقطع کار و دانش در دوره متوسطه آموزش از راه دور لحاظ شده و دروس در دو بخش نظری و مهارتی به فراگیران آموزش داده می شوند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هر مدرسه مجاز به پوشش 6 رشته مختلف تحصیلی است، گفت: با توجه به شرایط و امکانات، مدارس به پذیرش فراگیران اقدام می کنند و همچنین برای مقطع کار و دانش فراگیران دوره آموزشی دروس مهارتی را در وزارت ارشاد می‌گذرانند و پس از قبولی در آزمون مدرک خود را به مدرسه و وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌دهند.

شاهمرادی اظهار کرد: فراگیران برای گذراندن دروس نظری مقطع کار و دانش می‌توانند به طور غیر حضوری دوره تحصیلی خود را انتخاب کنند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور گفت: قوانین ثبت نام در این مدارس مانند مدارس عادی است مگر در شرایطی که شورای عالی وزارت آموزش و پرورش آیین نامه‌ای خاص تدوین کند.

وی در خصوص میزان شهریه دریافتی مدارس آموزش از راه دور بیان کرد: به دلیل این که مدارس آموزش از راه دور غیر دولتی است باید مقداری پول در چرخه اقتصادی مدرسه باشد، به دنبال این موضوع شهریه ثابتی در نظر گرفته شده که مبلغ آن در هر نیم سال 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

شاهمرادی در ادامه افزود: میزان شهریه برای نیم سال تابستان و کمتر از 8 واحد درسی 25 هزار تومان در نظر گرفته شده، نرخ هر واحد درسی در هر استان متفاوت است که قریب به 200 هزار تومان در هر نیم سال از فراگیران دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
سلام آیا من میتوانم پایه دوازدهم را در مدارس غیر حضوری تحصیل کنم؟
شاخه فنی رشته الکترونیک؟؟
آخرین اخبار