گیلان؛

افزایش تقاضای مصرف برنج در منطقه آسیای مرکزی و غربی

تقاضا برای مصرف برنج رو به افزایش است و پیش بینی می شود مصرف برنج در سال 2020 به 12 میلیون تن در منطقه آسیای مرکزی و غربی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در اجلاس بین‌المللی- منطقه‌ای برنج آسیای مرکزی و غربی در سالن همایش های غدیر استانداری گیلان گفت: خدا را شاکریم افتخار میزبانی این اجلاس بزرگ را با هدف مشارکت و همکاری و هماهنگی کشورهای آسیایی مرکزی و غربی برعهده داریم.

اسکندر زند با بیان اینکه این اجلاس در راستای توسعه علمی و فناوری برنج به عنوان مهمترین تامین کننده غذا منطقه برای دستیابی به توسعه کشاورزی وامنیت غذایی شکل گرفته است، افزود: کشاورزی ایران نقشی محوری در امنیت غذایی دارد و برای ایجاد برابری اجتماعی و کاهش فقر و توسعه کشاورزی در سال های گذشته تلاش فراوانی شده است.

وی تصریح کرد: در ایران برای بهبود هر چه بیشتر فرآیند بخش کشاورزی توسعه سرمایه انسانی و توجه به زیرساخت مورد نیاز به ویژه تحقیقات و آموزش را مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با اشاره به اینکه برنج یکی از مهمترین محصولات غذایی در آسیای مرکزی و غربی است، خاطرنشان کرد: تقاضا برای مصرف برنج رو به افزایش است و موسسه تحقیقات بین المللی برنج پیش بینی می کند مصرف برنج در سال 2020 از 9 میلیون به 12 میلیون تن در منطقه برسد و این میزان تا مصرف 16.5 میلیون تن تا سال 2025 پیش بینی می شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.