گیلان؛

پروفسور سمیعی، چهره ماندگار ایران

پروفسور مجيد سميعی از چهره های ماندگار ایران و نخستین پزشک گیلانی که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنيا ابداع کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ پروفسور مجيد سميعی مرداد ماه سال 1316در شهرستان رشت در خانواده ای فرهنگی چشم به جهان گشود.
پس از اتمام دوران متوسطه در گیلان سال 1335برای ادامه تحصيل به آلمان غربی رفت و توانست در رشته بيولوژی و پزشکی شروع به تحصيل کند.
 پروفسور سمعیی، نخستين جراحی ميکروسکوپی مغز را سال 1356در دنيا انجام داد و اولين پزشکی شد که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنيا ابداع کند.
پروفسور سميعی در دهه 1350 تصميم گرفت تخصصی ترين بيمارستان جراحی مغز دنیا را در شهر هانوفر آلمان با معماری شبيه مغز انسان بسازد.
وی در سال 1367 کرسی جراحی مغز و اعصاب هانوفر آلمان را پذيرفت و همزمان به عنوان رییس فدراسيون جهانی انجمن های جراحی قاعده جمجمه برگزيده شد و در همین سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی در جراحی مغز و اعصاب نشان درجه يک دولتی را به استاد ایرانی اعطا کرد.
به همت پروفسور سميعی امروزه در تمام کشور های جهان انجمنی تحت عنوان جراحان قاعده جمجمه با عضویت 1200جراح حاذق تشکيل شد که بر اساس آن جراحان مغز و اعصاب در اقصی نقاط عالم  در قالب کنگره علمی، هر سال شاهد آخرين جراحی قاعده جمجمه مغز توسط پروفسور از طريق ارتباط تصویری هستند.
 پروفسور سميعی تاکنون 13 کتاب و بيش از 200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترين مرجع جراحان مغز و اعصاب دنيا به شمار می آيد.
پرفسور مجيد سميعی در روز 22 آبان1385 به عنوان یکی از چهره های ماندگار ایران در زمینه پزشکی انتخاب شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
17 کتاب تالیف کردند