قزوین؛

آموزش تخصصی برای اعضای کارگروه پدافند غیرعامل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از ارائه آموزشهای تخصصی به اعضای کارگروه پدافند غیرعامل این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ حمید ره‌انجام گفت : جمعیت هلال احمر استان به عنوان دبیر کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل، آموزش اعضای این کارگروه را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: سال گذشته یک تیم از اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل استان این آموزش‌ها را دریافت کردند و امسال هم  برای آموزش ۳ تیم دیگر از اعضای این کارگروه برنامه ریزی شده است که در طول سال به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی از عوامل خطر و حوزه‌های خطرخیز استان وجود داشته باشد تا با برنامه‌ریزی و آمادگی لازم در مواقع بروز حادثه بتوان بهترین و دقیق‌ترین اقدام را به عمل آورد.

ره انجام تأثیر آموزش بر پیشگیری از حوادث و تلفات را مورد توجه و تأکید قرار داد و بیان کرد: در این زمینه در طول سال آموزش‌هایی در بخشهای مختلف ارائه می‌شود که میزان موفقیت آن را می‌توان در مانورها سنجید تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

وی یادآور شد: در زمینه مقابله با حوادث شیمیایی تجهیزات انفرادی کم است که باید برای حل این مشکل فکر اساسی شود؛ چرا که با توجه به صنعتی بودن استان و وجود تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در قزوین وقوع این قبیل حوادث در استان ما بسیار محتمل است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: در این زمینه شناسایی شرکت‌های خطرآفرین همچون شرکت‌های شیمیایی و تولید محصولات پتروشیمی بسیار ضروری است و اگر برای آن برنامه‌ریزی نشود، در صورت وقوع حادثه، صدمات جبران‌ناپذیری ممکن است از آن ناشی شود.

ره‌انجام تصریح کرد: نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی، راه و شهرسازی، شرکت شهرک‌های صنعتی و آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات در پدافند غیرعامل هستند و نمایندگانی در این کارگروه دارند که آموزش دادن به آن‌ها ضروری است.
انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، تخصصی ، اعضا ، کارگروه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار