قزوين؛

توليد بيش از يك هزار محصول در استان

یک هزار و 200 محصول در استان قزوین تولید و صادرمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین گفت:این استان با داشتن 15 شهرک و ناحیه صنعتی، سرشار از انواع استعدادهای محیطی، طبیعی و انسانی است.

ملكی اضافه كرد : استان قزوین  در تولید CD و DVD، صنایع شوینده، شیشه دارو و چرخ خیاطی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده  و بزرگترین تولید کننده مخازن CNG کشور است.

وی در ادامه، این استان را در تولید نخ مصنوعی حائز رتبه دوم و در تولید صنایع کاشی و سرامیک، شیمیایی و تولید قطعات خودرو رتبه سوم در کشور دانست و افزود: این در حالی است که در بخش معدن از ذخایر بسیار غنی برخوردار  و 29 ماده معدنی در آن وجود دارد.

به گفته سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ، استان قزوین حدود 4.2 درصد از سرمایه گذاری های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است .

ملكی ادامه داد :سرمایه گذاری های صورت گرفته بیشتر به صورت مشارکت مستقیم خارجی است .

وی سرمایه گذاری های مصوب خارجی استان را 502 میلیون دلار از سوی 17 کشور دانست و یادآور شد: در بخش انرژی های نو، صنایع الکترونیکی و شیمیایی، مواد غذایی، سلولزی، نساجی و مصالح ساختمانی استان قزوین رتبه های برتر را در جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد.

وی بالاترین میزان سرمایه گذاران خارجی در استان را مربوط به کشورهای آلمان، افغانستان، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، فرانسه، سنگاپور و ایرلند بيان كرد.

ملكی افزود : براساس آخرین آمارها، 17 درصد شاغلان استان در حوزه کشاورزی، 31 درصد در صنعت، 10 درصد در بخش های خدماتی از جمله آب، برق و گاز و حدود 40 درصد هم در بخش خدمات فعالیت دارند.

ملکی  به تخصیص 31 درصدی اراضی استان به کشاورزی اشاره كرد و افزود: بیش از سه درصد کشاورزی کشور به این استان اختصاص دارد و با توجه به وجود دشت های حاصلخیز آن دارای رتبه نخست در تولید زغال اخته، رتبه دوم در تولید فندوق، رتبه سوم در تولید انگور و زیتون و رتبه چهارم  در تولید گیلاس است.

وی 4 درصد دام سنگین کشور را مربوط به استان قزوین دانست و گفت : قزوين در جایگاه سیزدهم و چهاردهم کشوری در زمینه تولید گوشت قرمز و مرغ قرار دارد .

به گفته ملکی، سال گذشته استان قزوین حدود 370 میلیون دلار صادرات به بازارهای هدف خود از جمله عراق، ترکیه، پاکستان، هلند، امارات، تاجیکستان و ازبکستان داشته است.

سرپرست اداره جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در پایان حمایت از تولید و صادرات دانش بنیان، اختراعات و تجاری سازی و تولید داروهای نوبنیاد را از اولویت های این اداره کل در استان اعلام کرد.
انتهای پيام/

برچسب ها: تولید ، محصول ، صادر ، جایگاه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار