ایلام؛

دستور وزیر به کمک راه های استان ایلام می آید

وزیرراه و شهرسازی دستور کمک و تسریع در انجام پروژه جاده پل دختر به دهلران از طریق تونل کبیر کوه را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از ایلام،محمدرضا مروارید استاندار ایلام  با اشاره به دیدار روز یکشنبه خود با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این دیدار، علاوه بر تقابل رایزنی وزارتخانه با پیمانکار برای اجرای راه آهن ایلام، دستور وزیر برای تسریع در اجرای تونل قلاجه و به مناقصه رفتن فاز یک آزادراه کرمانشاه – مهران، دستور کمک به پیمانکار و تسریع در انجام پروژه جاده "پل دختر به دهلران" از طریق تونل کبیر کوه نیز صادر شد.
 
 وی برضرورت  اجرای طرح تونل کبیر کوه بعنوان یکی از  طرح‌های بزرگ عمرانی استان تاکید کردو گفت: با نگاه جدیدی که وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام دارد مصوب شده که جاده خرم آباد به دهلران  ازمسیریک جاده جدید که از تونل کبیرکوه عبور خواهد کرد و خرم آباد، پلدختر، آبدانان و دهلران را به هم متصل خواهد کرد ، غرب کشور را به مرکز کشور متصل خواهد کرد.
 
استاندار ایلام  احداث این جاده را دارای تأثیرات بسیار مثبتی برای استان دانست واظهار کرد: با توجه به اینکه در آینده مقرر شده که مرز دهلران با عراق نیز باز شود این تونل تأثیر بسیار فراوانی در زمینه حمل و نقل استان خواهد داشت.
 
استاندار ایلام نقش تونل کبیرکوه در توسعه شهرستان آبدانان را بسیار مهم دانست و افزود: تونل کبیرکوه که به عنوان بزرگترین تونل غرب کشور شناخته می‌شود مسیر رفت و آمد مردم شهرستان آبدانان با شهرستان دره‌شهر و مرکز استان را تسهیل می‌کند و بدون شک در خارج شدن شهرستان آبدانان از بن بست که بین دو کوه کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته، بسیار مؤثر است.
 
با توجه به وجود گردنه‌های صعب العبور و خطرناک احداث "تونل" در این استان دارای اهمیت بسیار زیادی است؛به همین دلیل محمدرضا مروارید استاندار ایلام به منظور دسترسی ساده و تسریع در انجام پروژه "جاده پل دختر به دهلران" با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد.
 
 معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، محمدرضا مروارید را در این دیدار همراهی ‌کردند.
 
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
به آقای مروارید بگویید که راه آهن حق مردم شهرستان ایوانغرب است
چون از اول هم کلنگش اونجا زمین خورد