لرستان؛

افزایش 2 هزار تخت به ظرفیت اقامتی لرستان امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: تا پایان امسال با تکمیل چند هتل در دست ساخت ظرفیت اقامتی لرستان به هزار و ۹۰۰ تا دو هزار تخت افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ غلامرضا سلیمانی شامگاه دوشنبه در کارگروه گردشگری استان از رشد ۸۰ درصدی تعداد مسافرین نوروزی در لرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: نوروز امسال سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان دیدن کردند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش لرستان نیمی از بار اسکان مسافرین نوروزی را بر عهده داشت، افزود: تعامل دستگاه های ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان باعث شد خرم آباد به عنوان هفت شهر برتر گردشگری کشور معرفی شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ظرفیت اقامتی موجود استان را حدو هزار و ۴۰۰ تخت برشمرد و افزود: تا پایان امسال با تکمیل چند هتل در دست ساخت این ظرفیت به هزار و ۹۰۰ تا دو هزار تخت افزایش می یابد.
 
سلیمانی وجود آب گرم شهرستان نورآباد را ظرفیت گردشگری خوبی برای لرستان دانست و گفت: این منطقه فاقد زیرساخت مناسب بوده و تنها یک جاده موقت در آن ایجاد شده لذا باید زیرساخت های گردشگری استان ارتقای یابند.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه توریست های مذهبی زیادی از عراق به لرستان سفر می کنند، بیان داشت: هفته گذشته یک سایت ۱۸۰ هکتاری واقع در مجتمع کشت و صنعت لرستان کلنگ زنی شد که یکی از اهداف آن جذب توریست های مذهبی و ماندگاری بیشتر توریست در استان است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تامین زیر ساخت های گردشگری در لرستان را نیازمند اختصاص بسته های حمایتی ویژه و تزریق اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور دانست و گفت: با وجود پتانسیل های لرستان در بحث گردشگری لازم است سازمان میراث فرهنگی کشور سرمایه گذاران علاقمند را به سمت این استان هدایت کرده و بسته های سرمایه گذاری ویژه ای به لرستان اختصاص دهد.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه مطابق اهداف برنامه ششم توسعه باید جذب گردشگر خارجی پنج برابر رشد پیدا کند, افزود: تحقق این امر دور از ذهن نبوده و با برنامه ریزی میتوان بسیاری از این توریست ها را به لرستان هدایت کرد.
 
وی با اشاره به اینکه میل سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری در ایران زیاد شده است، عنوان کرد: کشور آلمان قصد دارد ۱۰ هتل در ایران بسازد و ترکیه نیز در نظر دارد مجموعه زنجیره ای از هتل ها را در کشور ایجاد کند.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها: افزایش ، تخت ، اقامتی ، ظرفیت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.