اصفهان؛

تصویب ایجاد 1200 شغل در استان اصفهان

در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد هزار و 200 موقعیت شغلی استان اصفهان تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان در این نشست گفت: پس از تایید 78 طرح در کارگروه های اشتغال، تثبیت اشتغال برای دو هزار و 300 نفر و ایجاد اشتغال جدید برای یکهزار و 200 نفر با تسهیلات یارانه ای به مبلغ 950 میلیارد ریال به تصویب رسید.
رسول زرگر پور افزود:در جلسات گذشته مقرر شده بود که دستگاه ها بویژه بانک ها، قوانین سپرده ها و معوقه ها را برای معرفی شدگان ستاد تسهیل و بمنظور حمایت از تولید، رقیق تر اجرا کنند.
وی اظهار داشت: بسته حمایتی دولت اگر موفق اجرا و موجب حل مشکلات شود حتما ادامه پیدا خواهد کرد.
بسته حمایتی خروج از رکود دولت، مجموعه راهکارهای مالی، حمایتی و قوانینی بمنظور رونق بازار و صادرات کالاست.
زرگرپوربا بیان اینکه برخی واحدهای بزرگ بطور مستقیم از تهران تسهیلات و بسته حمایتی دریافت می کنند گفت:رقم یکهزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای استان اصفهان مربوط به واحدهای خرد و متوسط است.
وی افزود: هدف از اجرای طرح این است که بدون در نظر گرفتن واحد و شهر، اجازه ندهیم حتی یک نفر بیکار شود.
وی با اشاره به اینکه در جلسه هیئت دولت، واحدهای بزرگ صنعتی، معدنی و تولیدی شامل بخشودگی جرائم شدند، خاطرنشان کرد: این خبر خوش برای کارفرمایان پس از جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان انجام شد .
استاندار اصفهان اضافه کرد:شرکت های خدمات رسان تا آنجا که امکان دارد برای تعویق یا تقسیط بدهی کارخانجات تولیدی و تولیدکنندگان سایر بخش ها از جمله بخش کشاورزی، مساعدت کنند و در عین حال مواظب باشند تا افرادی از این مصوبه و طرح سوء استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، دو کار در استان به موازات هم اجرا می شود، گفت: مدیریت استان مسائل کارگروه تسهیل و آمار ارائه شده و در کنار آن بسته حمایتی دولت مربوط به واحدهای خرد و متوسط را پیگیری می کند.
زرگرپور اضافه کرد: تاکنون با حساسیت و دقتی که صورت گرفته 96 پرونده نهایی شده است.
استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد که بانک ها نیز در بازه زمانی مشخص شده، موارد را بررسی و در این زمینه کمک کنند.
در این جلسه مشکلات یک واحد تولیدی بزرگ و یک واحد گردشگری در نطنز و یک واحد تولیدی در کوهپایه بررسی و تصمیم لازم در باره آنها اتخاذ شد.
ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان اصفهان با برگزاری 201 جلسه در کارگروه های تخصصی تاکنون 943 پرونده را بررسی کرده است.
وجود 700 معدن، 150 هزار واحد صنفی و 9 هزار و 600 واحد فعال صنعتی باعث شده است اصفهان رتبه اول استان های اقتصادی در بخش صنعت، تجارت و معدن را داشته باشد.
112 هزار نفر هم اکنون در چهار هزار و 600 واحد صنعتی استان اصفهان مشغول کارند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار