خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند نسبت به تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خود، اقدام کنند.

مشکل کمبود قطعات یدکی خودرو حل می‌شود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند نسبت به تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خود، اقدام کنند.
 
 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
 
براساس یکی از بندهای این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند نسبت به تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خود، اقدام کنند.
 
این قانون در حالی تصویب و اجرایی شده که براساس ارزیابی صورت گرفته، "کمبود یا نبود قطعات یدکی" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است.
 
در این زمینه به دلیل نبود برخی از قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، در مواردی خودروی مصرف‌کنندگان مدت‌های طولانی در تعمیرگاه‌ها متوقف و بلا استفاده می‌شود تا قطعه یدکی مورد نیاز تامین و عیب خودرو برطرف شود.
 
این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و در تبصره ماده 11 این قانون تاکید شده است:" عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف هستند نظام تامین و توزیع به موقع تمام قطعات یدکی مورد نیاز در واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز را ایجاد و برقرار کنند".

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.