سرکنسول ایران در بلوچستان پاکستان:

توسعه بندر راهبردی چابهار اهمیت زیادی برای پیشرفت بندر گوادر دارد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان پاکستان گفت: توسعه بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار اهمیت زیادی برای پیشرفت بندر گوادر دارد و این 2 بنادر در موقعیت نزدیک به هم مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛محمد رفیع در سفر به چابهار و دیدار با مسئولان و مدیران بندر چابهار افزود : طرح توسعه بندر در این شهرستان پیشرفت خوبی داشته و این جای خوشحالی است که دولت ایران توجه ویژه ای به این منطقه دارد.

وی گفت: توجه و نگاه مسئولان دولت پاکستان و سرمایه گذاران در سالیان اخیر برای توسعه بندر گوادر بیشتر شده است و این می تواند در آینده این منطقه را توسعه دهد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ایالت بلوچستان پاکستان از برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی بین 2 کشور ایران و پاکستان در چابهار اشاره کرد و افزود: براساس تمهیدات و هماهنگی های انجام شده تا 2 ماه آینده این کمیسیون به منظور توسعه روابط با یکدیگر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پنج فاز و با اعتبار 340 میلیون دلار از سال 1386 آغاز شده است.

سیدحسن ابراهیمی افزود: این طرح هم اینک 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سالجاری تکمیل می شود، خاطر نشان کرد: ما از توسعه بندر گوادر نیز خوشحال هستیم و بعنوان 2 کشور دوست برای هم افزایی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار