سیستان وبلوچستان

70 راس گاو بومی سیستان و بلوچستان برای کشتار به تهران حمل شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله گاو بومی پرواربندی زنده استان در قالب 70 راس برای کشتار به تهران حمل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛محمدرضا بندانی با بیان اینکه هم اینک هزار و 400 واحد سنتی پرواربندی دام در سیستان و بلوچستان با ظرفیت 46 هزار راس در حال فعالیت هستند اظهار داشت: دامپروران سنتی استان با توجه به اختلاف قیمت گوشت خواستار خروج دام زنده برای کشتار به دیگر استان های کشور بودند.

وی ادامه داد: مجوز خروج گاو پرواربندی استان با هماهنگی های انجام شده با سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته که به همین منظور نخستین محموله با 70 راس، روز گذشته به مقصد تهران ارسال شد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به این مجوز مقرر شده است حمل 2 هزار و 500 راس گاو پرواربندی آماده کشتار استان نیز به صورت زنده انجام شود.

بندانی خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی های چند ساله در منطقه حمل دام زنده از استان برای کشتار به دیگر مناطق کشور ضمن بهبود وضعیت اقتصادی دامداران، کمک قابل توجه ای به رونق این بخش می کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار