حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در نامه ای به امام خمینی(ره) خواستار تعطیل حزب جمهوری اسلامی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز 11 خرداد 1366 حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای و آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در نامه ای به امام خمینی(ره) خواستار تعطیل حزب جمهوری اسلامی شدند. امام با این درخواست موافقت كردند.

متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی و پاسخ امام خمینی(ره) به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحمم. محضر مبارك مرجع عالیقدر و رهبر كبیر انقلاب، حضرت امام خمینی – مدظله العالی.

  همانطور كه آن رهبر عزیز اطلاع دارند، تأسیس «حزب جمهوری اسلامی» از طرف هیأت مؤسس با مشورت آن مقام معظم و در شرایطی انجام شد كه نیاز به یك تشكل در برابر انبوه مسائل در آغاز انقلاب و لزوم انسجام و انتظام نیروهای آگاه و مؤمن و گسترش آگاهی های انقلابی و تربیت كادرهای فعال و كارآمد برای اداره كشور و خنثی كردن توطئه گروهك ها و عوامل دشمن خارجی و ضدانقلاب داخلی به شدت احساس می‌شد. این حزب در طول سالهای گذشته در حد توان خود به منظور تثبیت نظام جمهوری اسلامی و انجام تكالیف بزرگی كه بر دوش خود حس می‌كرد، از هیچ كوششی فروگذار نكرد؛ و در كوران توطئه های چپ و راست با فداكاری و تقدیم شهدایی كه بعضی از آنان چهره های برجسته و فراموش نشدنی انقلابند، از جمله شهدای هفتم تیر، نقاب از روی نفاق برانداخت و مظلومیت و حقانیت خط امام را به نمایش گذارد.

  در طول جنگ تحمیلی، حزب جمهوری اسلامی در سراسر كشور به وظیفه اسلامی خود برای بسیج مردم و شركت فعال در جبهه های نور عمل كرد، و جمعی از كادرها و اعضای آن در این جهاد مقدس به افتخار شهادت نائل آمدند. تعبد افراد این حزب به اسلام و اعتقاد راسخ آنان به ولایت فقیه، كه خود عامل مهمی در كینه توزی ضدانقلاب بود، ایجاب می كرد كه در مراحل و مقاطع مختلف انقلاب، با كسب رهنمودهایی از آن مقام معظم، حركت حزب را تنظیم و سیاست های آن را پی ریزی نمایند.

  اكنون به فضل الهی نهادهای جمهوری اسلامی تثبیت شده و سطح آگاهی و درك سیاسی آحاد ملت انقلاب را از جهات عدیده آسیب ناپذیر ساخته و روشن بینی و توكل و قوت ارادة آن رهبر عالیقدر و فداكاری و آمادگی مردم حزب الله توطئه های ضدانقلاب داخلی و استكبار جهانی را بی اثر و كم خطر نموده است. لذا احساس می شود كه وجود حزب، دیگر آن منافع و فواید آغاز كار را نداشته، و بعكس، ممكن است تحزّب در شرایط كنونی بهانه ای برای ایجاد اختلاف و دودستگی و موجب خدشه در وحدت و انسجام ملت گردد و حتی نیروها را صرف مقابله با یكدیگر و خنثی سازی یكدیگر كند. لذا، همان طور كه قبلاً نیز كراراً عرض شد، شورای مركزی پس از بحث و بررسی مبسوط و مستوفا با اكثریت قاطع به این نتیجه رسید كه مصلحت كنونی انقلاب در آن است كه «حزب جمهوری اسلامی» تعطیل و فعالیتهای آن به كلی متوقف گردد.

  مراتب برای استحضار و كسب رهنمود عالی معروض می گردد. والامر الیكم، و ادام الله بقائكم الشریف. سیدعلی خامنه ای - اكبر هاشمی رفسنجانی

بسمه تعالی

جنابان حجت الاسلام آقای خامنه‌ای و آقای هاشمی - دام توفیقهما

موافقت می شود. لازم است تذكر دهم كه حضرات آقایان مؤسسین محترم حزب، مورد علاقة اینجانب می باشند. امیدوارم همگی در این موقع حساس با اتفاق و اتحاد در پیشبرد مقاصد عالیة اسلام و جمهوری اسلامی كوشا باشید. ضمناً تذكر می‌دهم كه اهانت به هر مسلمانی چه عضو حزب باشد یا نه، برخلاف اسلام و تفرقه اندازی در این موقع از بزرگترین گناهان است. والسلام علیكما و رحمةالله.

11 خرداد 66

 روح الله الموسوی الخمینی

صحیفه امام خمینی، ج 20، ص 275 و 276

منبع: مشرق
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار