بجنورد؛

۴۲۷ زوج کمیته امداد بجنورد منتظر دریافت جهیزیه

هم‌اکنون ۴۲۷ نفر از زوجین نیازمند تحت حمایت این نهاد در انتظار دریافت جهیزیه قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد  اظهار داشت: سالیانه کمیته امداد از محل منابع صدقات، زکات و اعتبارات دولتی کمک‌هزینه خرید جهیزیه به زوجین تحت حمایت پرداخت می‌کند، بااین‌وجود اعتبارات کافی نیست و نیازمند ورود جدی خیران هستیم.

هاشم بهشتی افزود: با توجه به فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان بجنورد ۶۶۳ نوعروس و تازه‌داماد با کمک‌های کمیته امداد راهی خانه بخت شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بجنورد خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۹ میلیارد ریال به‌عنوان کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت کمک شد.

بهشتی تصریح کرد: یکی از اقدامات که هم‌اکنون در حال اجرا است، کمک حامیان طرح اکرام در پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به ایتام تحت حمایتشان است که به‌این‌ترتیب با حمایت‌های مادی معنوی خیران، ایتامی که موفق به ازدواج شدند توسط حامیان معنوی خود مورد لطف قرارگرفته و همچون پدری مهربان این زوج‌ها را حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در این بخش بیش از ۱۷۰ میلیون ریال کمک نقدی به دختران یتیم تحت حمایت طرح اکرام ارائه شد که امید است امسال با عنایت مردم خداجو شاهد رشد کمک‌ها نسبت به قبل باشیم.

بهشتی با اشاره به خانواده‌های تحت حمایت شهرستان بجنورد گفت: کمیته امداد این شهرستان مجموعاً ۲۰ هزار و ۸۱۸ خانواده را تحت حمایت‌های دائمی خود دارد که تمامی خدمات را از این نهاد دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۹ هزار نفر از افراد تحت حمایت در روستاها سکونت دارند برای توانمندسازی این افراد نیازمند اشتغال متناسب با شرایط بومی منطقه هستیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.