کرمانشاه؛

یکی از وعده های غذایی در فصل گرما

کارشناس تغذیه گفت : با شروع فصل گرما اشتهایمان نسبت به خوردن غذاهای گرم و پرکالری کاسته شده و تمایل ما بیشتربه سمت غذاهایی سبک ، کم‌حجم، خنک و در عین حال اشتها آور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شیر مستی گفت: در میان غذاهای ایرانی آب دوغ خیار از این مزایا برخوردار است. این غذای حاضری بسیار خوش‌طعم با ظاهری دلنشین بوده که از گذشته محبوبیت خاصی در میان تمامی اقوام ایرانی داشته است. ارزش تغذیه ی این غذای ساده و سنتی با توجه به مواد غذایی که در تهیه آن استفاده می‌شود بسیار زیاد است و غذایی مناسب برای فصول گرم سال محسوب می‌شود، زیرا عطش را رفع کرده، مفرح جان بوده و اشتهای رفته‌مان را احیا می‌کند.
کارشناس تغذیه افزود این غذا معمولا از ترکیب ماست یا دوغ، خیار رنده شده، سبزی خوردن (ریحان، ترخون ، نعناع و تربچه‌، گردو و کشمش) به همراه یخ و نان تهیه می‌شود

البته برخی خانواده‌ها از خامه نیز در این غذا استفاده می‌کنند.

وی گفت مصرف مقادیر زیاد سبزیجات در این غذا می‌تواند فیبر، ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین نماید.

کارشناس تغذیه افزود: کشمش نیز در این غذا برای مزه‌دار کردن انتخاب مناسبی بوده و داروی رشد کودکان و نیرو دهنده سالخوردگان می‌باشد. این میوه مغذی پرانرژی و کم‌چرب و کم‌سدیم است، ولی با وجود آن که قند و کالری بالایی دارد، به دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف آن را به بیماران مبتلا به فشار خون توصیه می‌کنیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، غذا ، فصل ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار