کرمان؛

عطرگلاب لاله زار جشنواره ای شد

دهمین جشنواره گل محمدی فردا 12 خرداد در سایت گردشگری لاله زار شهرستان بردسیر برگزار می شود.

عطرگلاب لاله زار جشنواره ای شد/ فردا لاله زار جشن گل محمدیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرماندار بردسیر هدف ازبرگزاری این جشنواره را پاسداشت گل محمدی و گلاب به عنوان میراث های جاودان شهرستان بردسیر و شکرانه این مواهب الهی عنوان کرد و گفت: جشنواره گل و گلاب جایگاه ویژه ای را در تقویم گردشگری لاله زار و شهرستان بردسیر دارد که سالانه با حضور علاقه مندان و گردشگران زمینه رونق اقتصادی شهر و منطقه را فراهم آورده است.

جواد صادقی افزود : این جشنواره به منظور بالا بردن ارزش افزوده منطقه لاله زار، معرفی موقعیت استراتژیک و جاذبه گردشگری لاله زار، ترویج و توسعه صنعت گلاب گیری و کشت محصولات ارگانیک ، معرفی صنایع دستی تبدیلی جهت حفظ اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان هر ساله برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر رتبه دوم گل محمدی را در کشور به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد: این شهرستان در زمینه گل محمدی در استان کرمان رتبه نخست را دارا است.

صادقی سطح زیر کشت محصول گل محمدی را در این شهرستان 2 هزار و 500 هکتار دانست و پیش بینی کرد: امسال 5 هزار تن گل محمدی از گلستان های این شهرستان برداشت شود.

وی تصریح کرد: از این میزان برداشت 3 هزار تن در خود شهرستان فرآوری و مابقی به استان های کاشان و فارس ارسال می شود.

فرماندار بردسیر مسابقات طنز ، موسیقی سنتی ، برنامه های مسابقات ورزشی ، قایق سواری ، طناب کشی ، حضور عشایر در محل را از مهمترین برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد و یاد آورشد: همچنین 20 غرفه از محصولات کشاورزی استان در محل برگزاری این جشنواره برپا است.

گفتنی است: این جشنواره فردا  به صوررت زنده ازساعت 8 صبح  از شبکه استانی کرمان   و شبکه سوم سیما پخش می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.