سازمان ملل: جان 8 هزار ساکن شهر حلب در خطر است

سازمان ملل اعلام کرد حملات داعش جان 8 هزار ساکن حلب را به خطر انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی با صدور بیانیه ای هشدار داد: در حالی که شماری از ساکنان شهرهای شیخ عیسی و مارع در شمال استان حلب سوریه به دنبال پیشروی نیروهای داعش در سه روز گذشته مجبور به فرار از این شهرها شده اند، بیش از هشت هزار نفر آنان در این شهرها همچنان در محاصره نیروهای دو طرف قرار گرفته و راه گریزی به بیرون ندارند.

بر همین اساس، درگیری ها در شهرهای کلجبران و کفر کلبین با مجموع جمعیت تقریبی شش هزار نفر همچنان جریان دارد و افرادی که در تلاشند تا با فرار از این شهرها جان خود را نجات دهند، بخاطر ناامنی جاده اصلی شهر اعزاز قادر به گریز نبوده و در تله افتاده اند.

نهاد مذکور یادآور شده که تاکنون یکهزار و 650 نفر از ساکنان این شهرها پیش از شدت گرفتن درگیری ها موفق شده اند خود را به شهر مذکور رسانده و در اردوگاه های غیر رسمی شهر یازی باغ در شمال شرقی این شهر اسکان پیدا کنند.

در این بیانیه بعقوب الهیلو سرپرست محلی دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل از طرفین درگیر خواسته است با احترام به قوانین بین المللی انساندوستانه به شهروندان غیر نظامی این مناطق اجازه دهند شهرهای مذکور را ترک کرده و برای دسترسی به کمک های انساندوستانه به مناطق امن تری کوچ کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار