پزشکان بدون مرز: ترکیه مرزهایش را به روی آوارگان بگشاید

سازمان پزشکان بدون مرز از ترکیه خواست مرزهای خود را به روی آوارگان سوری بگشاید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر منطقه ای سازمان پزشکان بدون مرز گفت: گزینه بهتر این است که ترکیه راه حلی برای این آوارگان یافته و مرزهای خود را روی آنان بگشاید.

پابلو مارکو با بیان این مطلب افزود: ما می دانیم که مقامات ترکیه از این وضع بسیار نگران هستند آنها تا حالا هم تلاش های بسیاری داشته اند ولی واقعا وضعیت بسیار بدی است و باید مرزها گشوده شود و ترکیه حداقل 2 میلیون و 700 هزار آواره سوری را بپذیرد.

اکنون چند ماه است ترکیه مرزهای خود را در شمال حلب روی آنها بسته و تنها در موارد بسیار خاص به بیماران برای درمان اجازه تردد می دهد.

داعش جمعه گذشته حملات وسیعی به مواضع مخالفان دولت سوریه در ریف حلب شمالی صورت داد که منجر به فرار هزاران نفر از ساکنان این مناطق به مناطق مرزی در شمال شهر اعزاز شد که پیش از این نیز میزبان هزاران آواره دیگر بود.

درپی این درگیری ها سازمان ملل نسبت به سرنوشت حدود ۱۶۵هزار آواره سوری که در بین مناطق درگیری به دام افتاده اند، ابراز نگرانی کرد این درحالی است که سازمان پزشکان بدون مرز تعداد این افراد را صد هزار نفر اعلام کرد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در این رابطه اعلام کرد: در درگیری های اخیر بیش از هشت هزار نفر به مناطق مرزی یا منطقه عفرین که دراختیار کردها است، گریخته اند.

مارکو گفت: حدود صدهزار نفر در فاصله چند کیلومتری مواضع داعش گیر افتاده اند که از ترس جان فرار کرده اند آنها هیچ جای دیگری ندارند که به آنجا پناه ببرند.این وضع غیرقابل قبول است بویژه آن که آوارگان در منطقه جغرافیایی بسیار کوچکی به دام افتاده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار