دیدار گروهی از مسلمانان کشور پاکستان با معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد

گروهی از مسلمانان کشور پاکستان تحت عنوان «انجمن طلباء اسلام» شب گذشته با وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در حسینیه هنر دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وحید جلیلی در این دیدار با بیان اینکه رابطه بین ایران و پاکستان رابطه‌ای ممتاز و خاص است گفت :ایرانی‌ها عمیقاً به مسلمانان شبه‌قاره هند احساس محبت و علاقه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به کتابی که رهبر معظم انقلاب با عنوان « مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان» پیش از انقلاب درباره نقش مسلمانان در استقلال هند تألیف و ترجمه کرده‌اند، افزود: نوشتن این کتاب نشان می‌دهد که تفکر انقلاب اسلامی با پاکستان ارتباط جدی دارد ولی باید اظهار تأسف کنیم که ما بیش از این به یکدیگر نزدیک نشدیم.

چلیلی با اشاره به لزوم افزایش ارتباط بین ایران و پاکستان گفت: مسلمانان دو کشور باید بیش از این با یکدیگر پیوند و ارتباط داشته باشند و در این ‌ارتباط باید ابتدا عوامل تفرقه را شناسایی کرده و با آن مبارزه کنیم.

وی به تبیین میراث باقی‌مانده از حضرت امام خمینی(ره) برای جهانیان پرداخت و افزود: امام خمینی(ره) میراثی را برای ما به یادگار گذاشته است که به جهان اسلام نه بر اساس تقسیم‌بندی‌های طایفه‌ای بلکه بر اساس آرمان‌های روشن قرآن نگاه کنیم، امام به ما نگفت که مسلمانان به شیعه و سنی و صوفی و سلفی و غیره تقسیم می‌شوند، به ما آموخت که اسلام دو قسمت می‌شود، اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی تلاش کرد تا جهان اسلام را در مقابل صهیونیسم جهانی و اسرائیل متحد کند، تصریح کرد: این در حالی است که بهترین روابط را شاه ایران با اسرائیل داشت و ما در اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسرائیل را تسخیر کردیم و به نماینده فلسطین تحویل دادیم.

جلیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه را در راه فلسطین داده است، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شود که ایران مهم‌ترین پشتیبان فلسطین در مقابل اسرائیل بوده درحالی‌که بسیاری از دیکتاتورهای عرب به آرمان‌های فلسطین خیانت کردند و با اسرائیل پیمان بستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تأکید کرد: همان افرادی که پشت اسرائیل ایستادند و از او حمایت کردند، موضوع شیعه و سنی را درباره ایران مطرح می‌کنند، اما باید دانست همان‌قدر که شاه ایران شیعه بود، حسنی مبارک نیز سنی است!

وی خاطرنشان کرد: کدام مسلمان می‌تواند قبول کند که برادران مسلمانش زیر آتش کشته شوند و بعد برود و با دشمن آنان توافق امضاء کند؟ کنار گذاشتن تفرقه‌ها و نزدیک شدن طایفه‌های مختلف جهان اسلام به یکدیگر، منافع اسرائیل را در جهان به‌شدت تهدید می‌کند به همین دلیل مستکبران عالم برنامه‌ریزی و طراحی کردند که این وحدت را از بین برده و بین مسلمانان فرقه ایجاد کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.