یک سوم مردم آلمان خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در آلمان از هر سه نفر، یک نفر خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز،یافته های جدید نظرسنجی موسسه شرکت «یوگاو» که در روزنامه معتبر «هندلزبلات» آلمان منعکس شده، نشان می دهد که تنها 54 درصد مردم آلمان خواهان ابقای این کشور در اتحادیه اروپا هستند و 29 درصد یعنی قریب به یک سوم اعلام کردند که در صورت برگزاری یک همه پرسی، به طرح خروج از اتحادیه اروپا رای موافق خواهند داد.

یافته های نظرسنجی جدید نشان می دهد که همچنین بیش از نیمی از مردم آلمان و سوئد و نیز 42 درصد از جامعه آماری هدف در فرانسه، مخالف تصمیم احتمالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هستند.

یافته های این نظرسنجی تاکید می کند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، احتمال فروپاشی اتحاد کشورهای عضو را قوت می بخشد و دیگر کشورها نیز تحت تاثیر «اثر دومینو»، رای به خروج از این اتحادیه خواهند داد.

پرسش شوندگان انگلیسی در پاسخ به این سوال که ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا بیشتر به نفع چه کشوری است، آلمان را معرفی کردند و شهروندان آلمان خود، یونان را برنده بزرگ همه پرسی آتی در صورت ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا دانستند.

گمانه زنی ها برای اعلام استقلال کشورها از اتحادیه اروپا در آستانه همه پرسی انگلیس در این رابطه شدت گرفته است. شهروندان این کشور 23 ژوئن (سوم تیر) برای تصمیم گیری در این زمینه پای صندوق های رای خواهند رفت.

این تصمیم مخالفت های خاص خود را نیز به همراه داشته است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رتبه این کشور در صف شریکان تجاری آمریکا به شدت سقوط خواهد کرد. این در حالی است که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور معتقد است که انگلیس خارج از اتحادیه اروپا عملکرد بهتری خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول نیز پیش از این نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از این اتحادیه هشدار جدی داد و اعلام کرده بود که این موضوع موجب از بین رفتن ثبات در بازارهای پولی و کاهش بازده اقتصادی این کشور خواهد شد و نیز موقعیت لندن را به عنوان یک مرکز مالی جهانی در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار