شیراز؛

آمادگی راه‌آهن برای ساخت مراکز اقامتی

مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: زمین مورد نیاز کسانی که قصد سرمایه‌گذاری برای ساخت مراکز اقامتی در کنار ایستگاه‌های قطار استان را دارند تامین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد انصاری ادامه داد: اداره کل راه‌آهن فارس به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و مراکز اقامتی در کنار ایستگاه‌های قطار این استان را دارند پس از اخذ مجوز از راه‌آهن و هماهنگی با هیأت‌مدیره زمین مورد نیاز آنان را تأمین می‌کند.
وی اظهار کرد: رونق گردشگری در فارس باید توسعه یابد چرا که درآمد اقتصادی این استان در گرو رونق این صنعت است.
انصاری افزود: با توسعه ناوگان حمل‌ و نقل و استفاده از خدمات آن به گردشگران شاهد توسعه پایدار در این صنعت خواهیم بود.
 
مدیرکل راه‌آهن فارس اضافه کرد: برگزاری تورهای گردشگری با هدف خطوط ریلی این استان برای نخستین‌بار، مقدمه‌ای برای آشنایی کودکان و جوانان به این صنعت است.
 
انصاری بیان کرد: برای نخستین‌بار عملیات اجرایی قطار نمادین فارس‌گردی با حضور بخش‌های خصوصی گردشگری، حمل‌ و نقل و سازمان گردشگری، شورای شهر و میراث فرهنگی با هدف ایجاد فرهنگ و توسعه قطار گردشگری در مسیر خطوط ریلی شیراز به پاسارگاد نیز آغاز شد.
 
وی ادامه داد: توجه به بخش خصوصی به منظور ایجاد اشتغال و ارائه خدمات بیشتر در جا به‌ جایی مسافران مهم‌ترین اولویت اداره کل راه‌آهن استان فارس است و در این مورد با ارائه خدمات ریلی توسط قطار فدک زمینه همکاری با بخش خصوصی فراهم شده است.
 
انصاری افزود: راه‌آهن استان فارس آمادگی بارگیری افزون بر یک‌میلیون تن بار و تخلیه آن در کشورهای عراق، آسیای میانه، حوزه شرقی و داخل کشور را دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار