بجنورد؛

اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان

طرح سنجش سلامت برای 17 هزار و 833 نوآموز شش سال تمام از 16 خرداد ماه در استان اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت : طرح سنجش سلامت برای 17 هزار و 833 نوآموز شش سال تمام از 16 خرداد ماه سال جاری در 11 پایگاه ثابت و یک پایگاه عشایری اجرا می‌شود.

حسین نعمتی افزود : این طرح برای ارزیابی ضریب هوشی، بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی اجراء می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با ثبت نام دانش آموزان در مدارس، برای طرح سنجش سلامت نوآموزان نیز نوبت دهی صورت می‌گیرد،گفت:هزینه اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان 140 هزار ریال بوده و برای خانواده‌های دارای وضع اقتصادی نامناسب هزینه این طرح به صورت رایگان و یا نیم بها اخذ خواهد شد.

نعمتی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت برای 17 هزار و 873 کودک پنج سال تمام نیز از دی و بهمن ماه سال جاری در استان اجرا می‌شود ، خاطر نشان کرد : نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت اولیه دارای مشکل باشند، دوباره سلامت آنان در پایگاه‌های تخصصی به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود هشت مرکز ویژه یادگیری در استان، گفت : در سال جاری هزار و 522 دانش آموز در این مراکز تحت پوشش قرار گرفتند که از مجموع این تعداد هشت درصد دارای ضریب هوشی بالای 120 هستند.

حسین نعمتی با بیان اینکه در سال جاری همه دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم در مرکز شبانه روزی پذیرش می‌شوند، اظهار داشت:خراسان‌شمالی دارای 16 مرکز و 62 واحد آموزشی استثنایی است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.