گیلان؛

برگزاری بزرگترین رویداد تاریخ پهلوانی کشور

سرپرست فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در رشت از برگزاری بزرگترین رویداد تاریخ پهلوانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ علی دادگر که برای شرکت در مجمع انتخابات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای به رشت سفر کرده بود گفت : 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی بزرگترین مسابقات تاریخی ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در کشور برگزار خواهیم کرد که می تواند نقش مهمی در افزایش انگیزه و فرهنگ سازی در این رشته باستانی و ایرانی داشته باشد .

وی افزود: پس از ماه مبارک رمضان مسابقات پهلوانک ها و پیشکسوتان کشور را برگزار می کنیم و پس از آن در مسابقات کشتی پهلوانک ها در تاجیکستان شرکت خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت:  پیکارهای بین المللی پهلوانی و زورخانه ای را با هماهنگی و وفاق بین فدراسیون ملی و بین المللی با حضور 5 کشور برگزار کردیم که نقطه آغاز فعالیت های بزرگتر است .

علی دادگر افزود : هر کجا که تفرقه و نفاق باشد نتیجه ای در بر نخواهد داشت و به لطف خدا و تلاش همه مسئولان الان هیچ فاصله ای بین فدراسیون ملی و بین المللی پهلوانی و زورخانه ای وجود ندارد و همه تلاش می کنند تا با اتحاد و همدلی فرهنگ ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم .

وی با بیان اینکه کشورهای زیادی به دنبال فعالیت در این رشته ورزشی هستند گفت : خواستگاه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور ایران است و تاکنون 84 کشور در این رشته ورزشی فعالیت می کنند و اخیرا مقر کنفدراسیون آسیا نیز در شهر بوسان کره جنوبی تشکیل شده است.

در پایان مجمع انتخابات رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی گیلان علی کارگرنیا با 16 رأی برای چهار سال به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.