محمود عباس: جامعه بین الملل از کنفرانس پاریس حمایت کند

رئیس تشکیلات خودگردان حمایت جامعه بین المللی را از کنفرانس پاریس خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت جامعه بین المللی را از طرح برگزاری کنفرانس بین المللی با هدف حل مسئله فلسطین خواستار شد.
محمود عباس در نشست با تینو سوینی وزیر امور خارجه فنلاند که در رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار شد گفت: « کنفرانس بین المللی پاریس با هدف برداشتن موانع در مسیر صلح برگزار می شود.»

محمود عباس وزیر امور خارجه فنلاند را در جریان تازه ترین تحولات اراضی فلسطین قرار داد. وی افزود روابط ممتاز دو طرف فلسطینی و فنلاندی آنها را به همدیگر پیوند می دهد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت فنلاند از فلسطین را در زمینه های مختلف از جمله در بخش آموزشی ستود. از سوی دیگر سوینی نیز بر حمایت فنلاند از حل مسئله فلسطین بر اساس اصل تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

وی گفت: «فنلاند به حمایت از مردم فلسطین ادامه می دهد و از هیچ تلاشی برای ادامه فعالیت نهادهای فلسطینی دریغ نمی ورزد.» سوینی پیشتر نیز با رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین دیدار کرد.

حمدالله در این دیدار از فنلاند خواست کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناسد و از طرح ابتکاری فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح به منظور حل نهایی همه مسایل موجود و محقق شدن صلحی فراگیر حمایت کند.

وزیر امور خارجه فنلاند با ریاض مالکی همتای فلسطینی خود نیز در رام الله در کرانه باختری رود اردن دیدار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار