آمریکا درباره رویکرد دولت جدید رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز چهارشنبه به شکلی بی سابقه از سیاست دولت رژیم صهیونیستی درباره فلسطینی ها بعد از انتصاب اویگدور لیبرمن راستگرای افراطی به عنوان وزیر جنگ به دولت جدید راست گرا ابراز نگرانی کرد.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد «ما همچنین می دانیم بسیاری از این وزرا گفته اند با راه حل تشکیل دو کشور مخالف هستند. این مسائل، پرسش های مشروعی درباره رویکردی و سیاستی که دولت احتمال دارد در پیش بگیرد ایجاد کرده است.»

تونر یادآور شد: ما گزارش های مربوط به توافق ها برای گسترش دادن ائتلاف در اسرائیل را مشاهده کردیم. ما همچنین گزارش هایی را در اسرائیل دریافت کردیم که این ائتلاف را راست ترین ائتلاف در  تاریخ اسرائیل توصیف می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما همچنین می دانیم که بسیاری از وزرا گفته اند که مخالف راه حل دو کشوری هستند. این خود پرسش های مشروعی را درباره مسیری ایجاد می کند که ائتلاف درحال حرکت به سمت آن است و اینکه چه سیاست هایی را اتخاذ خواهند کرد اما در نهایت قضاوت ما از دولت اسرائیل بر اساس اقدامات آن است.

وی افزود: ما با این دولت در اسرائیل،  کار خواهیم کرد همانطور که با همه دولت های اسرائیلی کار کردیم و هدف ما تقویت همکاری با اسرائیل است. ما همچنان به امنیت اسرائیل تعهد داریم.

این در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" -نخست وزیر رژیم صهیونیستی- طرح صلح فرانسه را نپذیرفته و به جای آن پیشنهاد داده است تا به صورت مستقیم و بدون وجود هیچ گونه پیش شرط، با "محمود عباس" -رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین- در "پاریس" مذاکره کند.

گفتنی است فرانسه با ارائه طرحی برای صلح میان اسرائیل و فلسطین، پیشنهاد داده بود تا دو دولت فلسطینی و اسرائیلی در کنار یکدیگر تشکیل شود.

نخست وزیر زیاده خواه رژیم صهیونیستی حتی با این طرح موافقت نکرده و با اصرار بر ادامه اشغالگری و شهرک سازی ها، تشکیل دولت فلسطینی را نمی پذیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار