ادعای آیپک: تحریم‌های جدید ایران ناکارآمد هستند

کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل در ادعایی خواستار وضع تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «جی تی اِی،» کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) در ادعایی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را ضعیفتر از آن خواند که باعث تغییر رفتار تهران شود و آن‌ها را رد کرد. این مسئله نشان می‌دهد تنش‌ها همچنان میان این لابی پرنفوذ صهیونیستی و دولت اوباما درباره توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد.

تحریم‌های جدید آمریکا، گروه صنعتی‌ای سازنده موشک، فرماندهی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شرکت‌هایی که حامی هواپیمایی ماهان هستند را شامل می‌شود.

این لابی صهیونیستی ادعا کرد: «آمریکا باید به اقدامات تحریک‌آمیز تهران پاسخی سریع و قاطع بدهد.» آیپک همچنین در ادعایی، خواستار وضع تحریم‌هایی «فلج‌کننده» علیه تهران شد که شبکه گسترده‌تر و  اشخاص بیشتری را در ارتباط با برنامه موشکی ایران در بر بگیرد.

بیانیه آیپک از دو نظر قابل توجه است. نخست آن که کمتر دیده شده است که این لابی صهیونیستی از اقدامی علیه ایران انتقاد کند. نکته دیگر این که به طور معمول آیپک با حمایت از قانونی که در کنگره تصویب می‌شود، از سیاست دولت انتقاد می‌کند.

با این حال در ماه‌های اخیر کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل نتوانسته قانونی علیه ایران را بیابد که هر دو حزب غالب آمریکا حامی آن باشند. لوایح ضد ایرانی که ‌اکنون مطرح شده‌اند، مورد حمایت جمهوریخواهان و یا دموکرات ها هستند که آیپک به طور معمول از حمایت چنین مواردی خودداری می‌کند.

دولت اوباما می‌کوشد به رژیم صهیونیستی و سایر متحدانش در خاورمیانه اطمینان دهد که می‌تواند واکنش مناسب به آنچه اقدامات تحریک‌آمیز ایران خوانده شده است، نشان دهد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار