جروزالم پست: تلاش اسرائیل برای امضای توافقنامه نظامی با آمریکا پیش از رفتن اوباما

یک روزنامه صهیونیستی نوشت به نفع اسرائیل است که توافقنامه دریافت کمک نظامی از آمریکا را در زمان ریاست جمهوری اوباما امضا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: تعدادی از مقامات اصلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند به نفع این رژیم است که توافقنامه دریافت کمک نظامی از آمریکا را تا زمان باقی ماندن باراک اوباما در سمت ریاست جمهوری، با این کشور امضا کنند.

به نوشته این روزنامه، باراک اوباما یک رئیس جمهور ترقی خواه است و اگر این توافقنامه را با اسرائیل امضا کند به معنای جلب رضایت طیف گسترده ای از آمریکایی هاست.  اگر "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات در انتخابات آتی آمریکا پیروز شود و این توافقنامه را با اسرائیل به امضا برساند، ممکن است از جانب جناح لیبرال حزبش به دلیل توجه بیش از حد به اسرائیل مورد انتقاد قرار بگیرد. اگر "دونالد ترامپ" جمهوری خواه در انتخابات آمریکا پیروز شود، این نیز فقط به معنای جلب رضایت جمهوری خواهان است. 

اما اگر در دوران ریاست جمهوری اوباما این توافقنامه امضا شود، داستان متفاوت خواهد بود. درست است که باراک اوباما اختلافاتی با اسرائیل دارد؛ اما اگر این توافقنامه را با اسرائیل امضا کند، یعنی جمعیت بیشتری از مردم آمریکا درک می کنند که این به نفع آمریکا خواهد بود. به همین دلیل برخی از مقامات صهیونیست بر این باورند که امضای توافقنامه دریافت کمک نظامی از آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما ارزشمندتر است حتی اگر وی با مبالغی کمتر از جانشینش موافقت کند.

هفته گذشته، "سوزان رایس،" مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست "حامیان جهانی یهود" در واشینگتن اعلام کرد: اوباما به حصول اطمینان از تأمین امنیت اسرائیل نه تنها برای دوران باقی مانده از مسئولیتش بلکه برای سالهای آتی نیز متعهد است. اسرائیل در حال حاضر بیش از نیمی از کل بودجه نظامی خارجی آمریکا را دریافت می کند. ما همچنین سرگرم گفتگو با اسرائیل درخصوص توافق جدیدی هستیم که هدایت کننده کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل تا سال 2029 باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار