قم؛

گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد

مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور مردم شهید پرور و انقلابی قم و زائران در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ قیام خونین مردم قم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ از سوی علما و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور اقشار مخلتف مردم قم، زائران حرم اساتید و طلاب حوزه علمیه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام  صالحی خوانساری اساتید حوزه علمیه قم بیان کرد: محبوبیت رهبر کبیر انقلاب فقط منحصر به مردم ایران نبود، بلکه ایشان در بین شیعیان و تمامی مسلمانان جهان دارای احترام و محبوبیت خاصی هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نتوانستند تصویب قوانین ضد اسلامی در مجلس سنا را تحمل کنند و با سخنان کوبنده خود قیام علیه حکومت منحوس پهلوی را آغاز کردند و خواستار پایان این حکومت و تشکیل حکومت اسلامی به رهبری فقیه و مجتهد و ایجاد قانون اساسی بر مبنای اسلام شدند

حجت الاسلام صالحی خوانساری عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب به هدف خود ایمان داشتند و توانستند با استقامت و تلاش مردم و کمک خداوند حکومت اسلامی را ایجاد کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار