داعش به «سرباز دزدی» روی آورد!

در پی فرار عناصر داعش از جبهه جنگ با نیروهای عراقی، این گروه به ربودن جوانان شهر کرکوک و فرستادن آنان به خطوط مقدم درگیریها روی آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی فرار عناصر داعش از جبهه جنگ با نیروهای عراقی، این گروه به ربودن جوانان شهر کرکوک و فرستادن آنان به خطوط مقدم درگیریها روی آورد. 
  
یک منبع آگاه امنیتی در کرکوک خبر داد که عناصر گروه تروریستی داعش، 19 جوان و نوجوانِ 12 تا 16 ساله را از بازار منطقه الحویجه ربود و آن ها را با خودروهای داعشی به پادگان های این گروه که در حدفاصل الحویجه و الریاض در نزدیکی پایگاه هوایی البکاره واقع شده است، منتقل کرد. 
  
این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: گروه تروریستی داعش، به این افراد آموزش نظامی می دهد و آن ها را بدون اطلاع خانواده هایشان به جبهه های جنگ می فرستد. 
  
وی خاطر نشان کرد: داعش، اخیراً بسیاری از نیروهای خود را از دست داده است و شمار عناصری که به سبب دریافت نکردن حقوق، این گروه را ترک کرده اند افزایشی چشمگیر داشته است، به ویژه که داعش، حقوق جنگ جویان خود را از 500 هزار دینار، به 100 هزار دینار کاهش داده است. 
  
این منبع امنیتی تصریح کرد که بیشترِ عناصر داعش در الحویجه، بومی هستند و تنها 100 تن از آن ها از کشورهای عربی و غربی هستند. شماری از این عناصر نیز از کسانی هستند که از استان های صلاح الدین و دیالی گریخته اند. 
  
منطقه الحویجه و مناطق الزاب العباسی، الرشاد، الریاض در جنوب غربی کرکوک واقع شده اند و از دهم ژوئن 2014، به اشغال داعش درآمده اند. 
منبع: العالم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار