روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد:

استقبال گسترده از «قلم طلایی» جشنواره مقاومت / دریافت 225 اثر

روابط عمومی این رویداد سینمایی از استقبال گسترده فیلمنامه‌نویسان کشور از این بخش جشنواره خبر داد و اعلام کرد: در مجموع 225 عنوان فیلمنامه برای بخش "قلم طلایی" این دوره جشنواره رسیده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت؛ این بخش که بعد از وقفه‌ای چندساله امسال دوباره به ساختار مسابقات جشنواره اضافه شده، در قالب دو بخش "طرح فیلمنامه سینمایی"و "خلاصه فیلمنامه کوتاه داستانی" با محوریت "تهیه طرح‌های اقتباسی از موقعیت‌های نمایشی کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری بر آنها تقریظ نموده‌اند" طراحی و تعریف شده که برغم نگاه موضوعی و اقتباسی از کتاب‌های مورد اشاره با مشارکت گسترده سینماگران و فیلمنامه‌نویسان کشور روبرو گردید.

بر پایه این خبر؛ با جمع‌بندی عناوین فیلمنامه رسیده از سراسر کشور مجموعا 225 عنوان فیلمنامه در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است که از این رقم، بیش از 60 درصد فیلمنامه‌های سینمایی است. همچنین، 46 عنوان فیلمنامه غیراقتباسی هم از سوی فیلمنامه‌نویسان کشور برای دبیرخانه رسیده است که با توجه به لزوم اقتباس آثار از میان 39 کتاب اعلام شده از سوی جشنواره و عدم انطباق این آثار با مقررات جشنواره وارد چرخه مسابقه نخواهند شد. 

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور ارتقاء سطح کیفی فیلمنامه‌نویسی، ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه های ارزشمند و همچنین شناسایی استعداد های نو، این بخش را پیش‌بینی کرده است.

در فراخوان این بخش جشنواره عنوان شده بود که علاوه بر جوایز پیش‌بینی شده به کلیه طرح های سینمایی که به بخش مسابقه راه پیدا کنند: مبلغ 000/000/ 10 ریال و به کلیه فیلم‌های کوتاه که به بخش مسابقه راه پیدا کنند: مبلغ 000/000/ 5 ریال اهداء خواهد شد.

لازم به ذکر است، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از میان خلاصه فیلمنامه‌های برگزیده ، بر اساس اولویت فیلمنامه مورد نظر خود را انتخاب و با نویسنده آن جهت نگارش وارد مذاکره خواهد شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار