شیراز؛

هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم

حق برخورداری انسان از محیط زیست سالم در کنوانسیون استکهلم همطراز با حقوق بشر شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال1972برمی گردد که برای نخستین بار در سال 1353 از سوی سازمان ملل متحد، کنفرانسی با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار شد و با قطعنامه ای از سوی مجمع عمومی سازمان ملل " UNEP" برنامه محیط زیست ملل متحد تشکیل شد و به همین مناسبت هم اکنون در سراسر جهان مراسم روز جهانی محیط زیست برگزار می شود.  
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: هدف از برگزاری روز جهانی محیط زیست بخشیدن چهره ای انسانی به مسائل زیست محیطی، توانمند سازی مردم برای تبدیل شدن به فعالان در زمینه توسعه پایدار و ترویج مشارکت با هدف اطمینان از برخورداری همه ملت ها از آینده‌ای امن‌تر است.
ولوی با اشاره به اینکه در هفته محیط زیست با شعار به سوی طبیعت برای زندگی به استقبال هفته محیط زیست می رویم به برخی برنامه های حفاظت محیط زیست استان فارس اشاره کرد و گفت: آموزش چهره به چهره، استفاده از تکنولوژی های پاک در حیات وحش، ارائه لانه آماده پرنده به شهروندان، نشست با سمن ها، دیدار با محیط بانان استان، پاک سازی آبشار «مارگون» توسط محیط بانان و انجمن های دوستدار محیط زیست فارس از جمله این برنامه ها است.
وی همچنین به برخی خدمات الکترونیکی حفاظت محیط زیست فارس اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیک شامل ارزیابی، تشخیص و اعلام نظر درباره اثر زیست محیطی استقرار و بهره برداری طرح های عمرانی، تولیدی و خدماتی، پایش و اعلام میزان آلاینده های صنعتی و غیر صنعتی از جمله این خدمات است.
وی تصریح کرد : در اتوماسیون اداری این سازمان هم پیگیری نامه های اداری، شکایت های مردمی، ارائه فرم سمن های زیست محیطی و مجوز شکار از طریق پیگیری ارتباط با رسانه و کد رهگیری صورت می گیرد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: هفت ، میلیارد ، رویا ، احتیاط ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار