شیراز؛

همایش «هنر و اعتیاد» در شیراز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: آسیب‌هایی که مواد مخدر به مغز وارد می‌کند دیگر فرصت بروز خلاقیت را به هنرمند نمی‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در همایش «هنر و اعتیاد» كه در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور صاحبنظران و کارشناسان اجتماعی و هنری برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌هایی که در اثر مصرف مواد بوجود می آید بسیار زیاد است و هزینه‌های جبران ناپذیر روانی، جسمی و اجتماعی را برای فرد مصرف کننده و جامعه به همراه دارد.   
وی به این باور اشتباه كه گرایش به اعتیاد، زمینه‌ساز بروز خلاقیت و هنر می‌شود اشاره کرد و افزود: برخی معتقدند مصرف مواد مخدر می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد و برخی دیگر نیز معتقدند با مصرف مواد می‌توان آثار برتری را در اثر هنری بازتاب داد كه باید گفت هیچگونه رابطه‌ای میان مصرف مواد مخدر و خلق اثر هنری وجود ندارد و این مطالب كذب صرفا از سوی افراد سود جو و سوداگران مرگ برای فریب دادن و گرفتار كردن مردم در دام اعتیاد تبلیغ می‌شود.  
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: آسیب‌هایی که مواد مخدر به مغز وارد می‌کند دیگر فرصت بروز خلاقیت را به هنرمند نمی‌دهد.  
ابراهیمی، تاثیر آثار هنری را در آگاه‌سازی مردم جامعه در برابر پدیده شوم مواد مخدر و پیشگیری از آن بسیار مفید دانست و گفت: هنر همواره می‌تواند هزینه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بویژه معضل مواد مخدر را کاهش دهد.  
وی همچنین افزود: به طور کلی هنر می‌تواند نقشی بسیار مهم در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان در خصوص زیان‌ها و معضلات ناشی از آن داشته باشد.  
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: هنرمندان می‌توانند با هنر خود بستر لازم برای گسترش فرهنگ عمومی پیشگیری از اعتیاد را در سطح جامعه بیش از پیش فراهم و به حل چالش‌های موجود و ناشی از پدیده مواد مخدر کمک کنند.
در ادامه این همایش دکتر محمد شعله‌سعدی، دكتر فیروزآبادی، دكتر فرنام و دیگر اساتید به ایراد سخنرانی پیرامون هنر، مضرات مواد مخدر و آسیب‌ها و معضلات ناشی از آن پرداختند.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: همایش ، هنر ، اعتیاد ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار