روحانی در دیدار وزیرخارجه ارمنستان:

توسعه و تحکیم روابط تهران – ایروان، خواست و اراده دو ملت است

رییس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندی های گسترده ایران و ارمنستان، بر ضرورت استفاده هر چه بیشتر از این امکانات و فرصت ها برای توسعه، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات میان تهران – ایروان تاکید کرد.

توسعه و تحکیم روابط تهران – ایروان، خواست و اراده دو ملت استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار "ادوارد نعلبندیان" وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به روابط دوستانه و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تجاری، انرژی، ترانزیت و حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری افزود: امروز و در شرایط پس از تحریم، فرصت خوبی برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور فراهم شده که باید با بهره گیری از فرصت، سطح همکاری های دو کشور را در همه عرصه ها ارتقاء دهیم.

رییس جمهور ادامه داد: در راستای توسعه همکاری های ایران و ارمنستان در زمینه ترانزیت و حمل و نقل کالا، امروز شرایط مناسبی وجود دارد تا بتوانیم از طریق ارمنستان دریای سیاه را به خلیج فارس متصل کنیم که در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان هستیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ارمنستان همواره کشوری دوست برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، گفت: توسعه و تحکیم روابط تهران – ایروان، خواست و اراده دو ملت است که مسوولان دو کشور باید در این راستا تلاش کنند.

رییس جمهور با اشاره به همکاری‌ها و نظرات مشترک ایران و ارمنستان در زمینه مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری امنیت، ثبات و آرامش در منطقه و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات منطقه‌ای بوده و در این مسیر از هیچ کمکی به کشورهای منطقه دریغ نخواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: امروز باید در شرایط نامناسب منطقه با افزایش همکاری‌ها و گسترش دوستی‌ها اجازه ندهیم تا مسائل کوچک به بهانه های جدید برای انجام فعالیت های تروریستی تبدیل شود.

"ادوارد نعلبندیان" وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری کشورمان و ابلاغ سلام گرم و پیام کتبی رییس جمهوری ارمنستان به  روحانی، گفت: ارمنستان همواره خواستار توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به همکاری ها و انجام پروژه های مشترک میان ایران و ارمنستان در بخش های مختلف از جمله زیرساخت، انرژی و حمل و نقل، ادامه داد: امروز پس از توافق هسته‌ای ایران، شرایط خوبی ایجاد شده که می توانیم از آن در راستای تحکیم روابط دو کشور و صلح و ثبات منطقه ای استفاده کنیم.

در پایان این دیدار، سند همکاری در خصوص لغو روادید میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به امضای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همتای ارمنستانی وی رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار