سندرز: در برابر کلینتون تسلیم نمی‌شوم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت تا پایان انتخابات مقدماتی این حزب، به رقابت با کلینتون ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، سناتور «برنی سندرز» - نامزد انتخاباتی حزب دموکرات - بار دیگر وعده داد حتی در صورت نزدیکی بیشتر هیلاری کلینتون – رقیب انتخاباتی او – به کسب عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات، همچنان تا زمان برگزاری مجمع ملی این حزب در رقابته‌ای انتخاباتی باقی خواهد ماند.

سندرز در فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات مقدماتی در کالیفرنیا و 5 ایالت دیگر در جمع هوادران خود تاکید کرد حتی اگر کلینتون به نصاب 2383 رای ایالتی لازم برای کسب عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات دست پیدا کند، تا زمان برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات در تابستان جاری همچنان به رقابت با او ادامه خواهد داد.

انتخابات مقدماتی کالیفرنیا برای باقی ماندن سندرز در رقابتهای انتخاباتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ضمن آنکه پیروزی در این ایالت می‌تواند آرای ایالتی او را نیز به نحو قابل‌توجهی افزایش دهد. 

اما کلینتون با پیروزی روز گذشته خود (یکشنبه) در انتخابات مقدماتی پورتو ریکو، تنها 28 رای ایالتی تا کسب حد نصاب لازم فاصله دارد و به احتمال فراوان، با اعلام نتایج انتخابات مقدماتی فردا، پیروزی خود را در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات اعلام خواهد کرد.

با این حال، سندرز اصرار دارد که تا زمان رای‌گیری مجمع ملی حزب دموکرات در رقابتهای انتخاباتی باقی بماند. وی امیدوار است که از طریق رایزنی بتواند مقامات رسمی حزب دموکرات شامل فرمانداران ایالتها و نمایندگان دموکرات کنگره را متقاعد کند تا بجای کلینتون، او را به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای رویایی با دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه – انتخاب کنند. 

نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد سندرز با اختلاف رای بیشتری نسبت به کلینتون می‌تواند ترامپ را در انتخابات سراسری شکست دهد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار