نظرسنجی:

حدود 70 درصد از آمریکایی‌ها مخالف حمایت واشینگتن از عربستان هستند+ نمودار

براساس نظرسنجی‌ها جدید، حدود 70 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان باید از حمایت عربستان سعودی دست بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، نظرسنجی‌ها حاکی است حدود 70 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان باید دست از حمایت عربستان سعودی بردارد تا زمانی مقامات ریاض ثابت کنند از تروریسم حمایت مالی نمی‌کنند.

این نظرسنجی که از سوی خبرگزاری اسپوتنیک انجام شده حاکی است حدود 68 درصد از پاسخ دهندگان به حمایت کامل یا جزئی آمریکا از عربستان سعودی «نه» گفته‌اند در حالی که تنها 12 درصد گفته اند که آمریکا همچنان باید از عربستان سعودی به عنوان متحد خود حمایت کند.

بنا بر این نظرسنجی، 20 درصد شرکت کنندگان هم در مورد اینکه آمریکا چه سیاستی را در قبال عربستان دنبال کند گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند.

70 درصد آمریکایی‌ها مخالف حمایت واشینگتن از عربستان هستند

نظرسنجی جدید خبرگزاری اسپوتنیک همچنین حاکی است مردم آمریکا در مورد آینده سیاست این کشور در قبال عربستان سعودی نگران هستند.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفته است که یادداشتی از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین امریکا به بیرون درز کرد مبنی بر اینکه افرادی در عربستان منابع مالی هسته‌های تروریستی افراطی را در سراسر جهان تامین می‌کنند.

حمایت آمریکا از عربستان در حالی است که این کشور به نقض حقوق بشر متهم است و در تجاوزی آشکار به یمن بیش از 9 هزار و 500 یمنی را به کشتن داده است.

نام عربستان سعودی همچنین به دلیل کشتار صدها کودک یمنی در فهرست سیاه سازمان ملل به عنوان کشور ناقض حقوق کودکان گنجانده شده بود، اما با اعمال فشار ریاض، این سازمان مجبور شد تا بررسی موضوع، عربستان را از این فهرست خارج کند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار