گلایه گروه نمایشی «فصل وصل» از مسئولان حوزه هنری و ارشاد

نمایش «فصل وصل» که پیرو نمایش میدانی «فصل شیدایی» است، هرشب در ماه رمضان در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می شود.

گلایه گروه نمایشی «فصل وصل» از مسئولان حوزه هنری و ارشادبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری نمایش «فصل و وصل» با حضور سعید اسماعیلی طراح و کارگردان، علیرضا کوهفر تهیه‌کننده، رسالت بوذری راوی و نویسنده متون در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، علیرضا کوهفر تهیه‌کننده در خصوص اجرای این اثر در ماه رمضان گفت: رسانه اوج در بین محصولات فرهنگی هنری، نمایش‌های میدانی و چند رسانه‌ای را به عنوان آثار اثرگذار دنبال می‌کند و نمایش «فصل شیدایی» که پیرو آن نمایش «فصل و وصل» را خواهیم داشت توانسته مخاطب عام را جذب کند.

وی ادامه داد: سبک اجرای نمایش «فصل و فصل» و «فصل شیدایی» پر هزینه و گران است و ما با هدف اجرای نمایشی در دسترس بین مردم پیش می‌رویم. در واقع گروه نمایشی «فصل شیدایی» سالی چند بار با ابعاد وسیع در استان‌های مختلف اجرا می‌کنند و در ماه رمضان سال گذشته فقط در یک سانس رکورد حضور مخاطبان را شکاندیم  و نزدیک به دوازده هزار تماشاگر داشتیم.

کوهفر تصریح کرد : به مناسبت هفته مقاومت اجرای «فصل و وصل» را شروع کردیم و در ماه رمضان هم در باغ موزه دفاع مقدس این اجرا ادامه خواهد داشت.

وی با گلایه از حضور نیافتن مدیران در اجرای این نمایش گفت: مسئولان ارشاد و حوزه هنری را در اجرای این اثر نمی‌بینیم. این غربت نمایش «فصل و وصل» است  که با شرایط سخت اجرای این جنس کار را پذیرفته و کمتر کسی تن به این کار می دهد .

سعید اسماعیلی کارگردان و طراح نمایش «فصل و وصل» در ادامه نشست گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر آن است که ما محدودیتی برای اجرا نداریم و مخاطب در تئاتر کلاسیک با صحنه هایی چون انفجار روبرو نمی شود اما در نمایش ما با صحنه‌های جالبی روبرو می شود و یکی از توفیقات این پروژه مخاطبان بی شمار بوده و این نمایش می تواند پذیرای هر قشری باشد .

وی ادامه داد: «فصل و وصل» حاصل تجربیات «فصل شیدایی» است که حالا در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می کنیم اما این فضا به دلیل محدودیت هایی که دارد مطلوب ما نیست؛ چراکه بخش اعظم باغ موزه فضای سبز و استخر است و تلاش زیادی برای طراحی صحنه کردیم .

رسالت بوذری در ادامه نشست اظهار داشت: فصل شیدایی با محوریت توسل شروع شد و داستان از خلقت آدم تا ماجرای انقلاب و ظهور ختم می شود اما نمایش «فصل و وصل» با نگاهی دیگر در بخش معاصر با پرداخت به جزئیات اشغال خرمشهر و قصه مدافعان حرم پیش می رود.

وی تصریح کرد: خیلی بیشتر باید به قصه مدافعان حرم پرداخته شود. جوانان ما در آن سوی مرزها رفتند تا مرزهای اینجا امن باشد و از «فصل شیدایی» به بعد  من و اقای اسماعیلی دغدغه‌ پرداختن به موضوع مدافعان حرم را داشتیم تا بخشی از رشادت های آنان را در این نمایش به تصویر بکشیم.

وی افزود: فضای کلی تئاتر از توده مردم جداست. من آماری ندارم که چقدر شعار تئاتر برای همه محقق شده و این تعارف نیست که بگوییم تئاتر از مردم جدا شده است. اما در کل تئاتر میدانی جایی برای حضور گسترده مردم است.

بوذری خاطرنشان کرد: به حضور مردم برای دیدن این نمایش امیدواریم اما به حضور مسئولان امیدوار نیستیم. شاید پروژه ما جای خوبی برای عکس یادگاری مسئولین نیست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار