ارومیه؛

پایش معادن استان راهکاری برای جذب سرمایه گذار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: ذخایر و تنوع معدنی در این استان در سطح کشور بی نظیر است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   جعفراسکندری با بیان این که ذخایر و تنوع معدنی در این استان در سطح کشور بی نظیر است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد، اظهارداشت: طرح پایش اطلاعات جامع و کامل معادن مانند تعداد واحدهای فعال، پروانه اکتشاف و تمامی فعالیت‌ها آنها را در اختیار سرمایه گذاران و محقیین قرار می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته نیز 2 پهنه معدنی در شمال و جنوب استان برای انجام کارهای مطالعاتی واگذار شده که این مناطق نیز می‌تواند در انجام طرح پایش معادن کمک کند. به گفته وی، ساخت واحدهای فراوری در سر معادن ضمن کاهش آسیب‌های زیست محیطی و منابع طبیعی موجب می‌شود که باطله‌های مواد معدنی به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد که این امر به کاهش هزینه‌های تولید و استخراج و افزایش قدرت رقابت پذیری معادن منجر می‌شود و در نتیجه اشتغال پایدار در منطقه گسترش می‌یابد.

 اسکندری تصریح کرد: از لحاظ وجود فلزات گران بها نیز آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، زیرا معادن دو فلز گران بهای طلا و تیتان دراین خطه وجود دارد که از این دو، فلز تیتان تنها در دو نقطه از کشور یافت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ایجاد و توسعه واحدهای فراوری مواد معدنی در استان، اظهار کرد: ارزش افزوده بخش معدن بعد از فراوری تا 8 برابر متفاوت است بنابراین برای این که بتوانیم ارزش افزوده بخش معادن را در اقتصاد استان شکل دهیم نیاز است به 40 تا 45 واحد فراوری که نیاز به تجهیز و بازسازی دارند رسیدگی شود.

وی با بیان این که دو واحد فراوری در مقیاس بزرگ در استان ایجاد می‌شود گفت: این دو واحد به مزایده گذاشته شده و حدود 30 شرکت اعلام امادگی کرده‌اند، که یکی از شرط‌ها و لازمه‌های سرمایه گذاری در این بخش داشتن اطلاعات جامع در بخش معدن است که نشان از اهمیت طرح پایش معادن دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.