تبریز؛

اعلام ویژه برنامه های شبکه سهند در ماه رمضان

همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه هایی در راستای معرفی حوزه های علمیه، علما و مساجد تاریخی استان آذربایجان‌شرقی از شبکه استانی سهند پخش خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی همراه با دیگر شبکه های رادیویی رسانه ملی سعی می کند در ماه مبارک رمضان با پخش برنامه های متنوع در بهترین ساعات ممکن در کسب فیوضات ماه میهمانی خدا با مخاطبان خود شریک شود.

لطیفی افطارلیق و اوباشدان لیق را عناوین ویژه برنامه های شبکه استانی صدا برای ماه مبارک رمضان دانست و گفت: برنامه افطارلیق به تهیه کنندگی اصغر پورامان  گویندگی و نویسندگی حبیب شهری و یوسف منیری فر و گزارشگری داریوش رضوان و مصطفی قنادی هر روز به صورت زنده به مدت ۹۰ دقیقه قبل از اذان مغرب شروع می شود.

لطیفی ادامه داد: این برنامه با بخش های مختلفی از جمله گزارش از حوزه های علمیه، مساجد، پخش تماس ها و پیام های مخاطبان، گزارش مردمی و مسابقه تلفنی، احکام و اخلاق، پخش دعای روز، بهداشت تغذیه، حضور واحد سیار رادیویی در مساجد مختلف تبریز، پخش مناجات  و… روزه داران را تا لحظه اذان همراهی می کند.

وی با بیان این‌که شنوندگان رادیو تبریز با برنامه اوباشدان لیق به استقبال اذان صبح خواهند رفت، گفت: محمدرضا قربانی تهیه کننده، افصحی گوینده، شفیعی نویسنده، مصطفی قنادی گزارشگر و محمدحسین علیزاده دستیار تهیه برنامه "اوباشدان لیق” هستند که پخش دعای دلنشین سحر و احکام رمضان از بخش های اصلی این برنامه است.

لطیفی از دیگر برنامه های رادیو تبریز در ماه مبارک رمضان را «دعوت» عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه در لحظه های اذان ظهر با هدف تبلیغی برای تبیین آموزه های دین مبین اسلام با رویکردی اعتقادی و اخلاقی تهیه و پخش می شود. دعوت هر روز غیر از روزهای جمعه ساعت ۱۳ از شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی به روی آنتن می رود.

وی پخش ترتیل قرآن کریم بعد از اذان صبح را از دیگر برنامه های صدای مرکز تبریز در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: ترجمه و تفسیر آیات گهربار قرآن کریم در برنامه مشکات بررسی خواهد شد. شنوندگان می توانند هر روز از ساعت شش صبح در این برنامه از تفسیر سوره ها و آیات که توسط قاریان ممتاز و حافظان کل قرآن ارائه می شود، استفاده کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی افزود: «محراب» هم برنامه ای با موضوع معرفی مساجد استان و نقش و اهمیت فرهنگ ترویج نماز و نماز جماعت در مراکز عمومی است و هدف آن بیان تلاش ها و فعالیت هایی است که در مساجد برای ترویج فرهنگ نماز انجام می شود، مخاطبان این برنامه هم می توانند روزهای جمعه از ساعت ۱۳ به این برنامه گوش کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی روزهای یکشنبه ساعت ۲۲ می توانند شنونده برنامه محفل قرآنی باشند که در آن در کنار بخش های مختلف ، مراسم های خاص قرآنی در سراسر استان پوشش داده خواهد شد، پخش سخنرانی های علما و بزرگان در ساعت های مختلف، برنامه بیان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و چشمه معرفت از دیگر برنامه های رادیو تبریز است که در این ایام پخش خواهد شد.

لطیفی با اشاره به برنامه های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شبکه‌ سهند در ماه رمضان تلاش خواهد کرد با تولید و پخش ویژه برنامه هایی، مخاطبان را با احکام و مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و دینی آشنا کند، امسال در شبکه سهند همانند سال های قبل، سفره متنوعی برای مخاطبان تدارک دیده شده و برنامه‌ها، پاسخگوی نیازهای مردم در این ایام خواهد بود.

وی افزود: ویژه برنامه « الله قوناقلیقی» عنوان برنامه ای ۳۳ قسمتی است که از روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه به صورت زنده از ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه  تا اذان مغرب پخش خواهد شد. رحمان مفاتحی تهیه کننده و گزارشگر و طاهری گوینده برنامه هستند. احکام، بحث های اخلاق روزه داری، حضور کارشناس مذهبی، پخش دعای روز، مناجات، حضور گروه های تواشیح و خیرین در برنامه و پخش گزارش های مردمی، گزارش ویژه گلریزان و… از جمله  بخش های این برنامه است.

وی عنوان ویژه برنامه سحری ماه مبارک رمضان شبکه استانی سهند برنامه زنده «اوباشدان لیق» معرفی کرد و گفت: این برنامه به تهیه کنندگی محمود قاسم زاده و کارگردانی هادی ولی پور سحرهای ماه رمضان از ساعت ۳ بامداد تقدیم بیننده های شبکه سهند می شود. دعای سحر، مناجات، دعای ابوحمزه ثمالی، درس اخلاق ، اذان و دعای فرج  از بخش های مختلف این برنامه است.

وی برنامه های تفسیر قرآن به تهیه کنندگی کوروش رزمی، درسهایی از قرآن  به تهیه کنندگی صیامی و حیات به تهیه کنندگی مرتضی مقدس و جنگ رمضان را از دیگر آیتم های ویژه ماه رمضان عنوان کرد و گفت: پخش زنده ترتیل قرآن کریم از مصلی امام خمینی (ره) تبریز به قرار سالهای قبل، امسال نیز در برنامه شبکه سهند قرار دارد.

لطیفی خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه های ویژه ای را برای این ماه تدارک دیده که هدف تمامی این برنامه ها فراهم کردن زمینه استفاده معنوی و بهره مندی بیشتر روزه داران کشورمان و کشورهای همسایه از فیوضات ماه مبارک رمضان است که همزمان با آغاز ماه مبارک بصورت ویژه با مخاطبان همراه خواهد بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار