اهواز؛

دوره آموزشی محیط زیست و دولت سبز در شوشتر

دوره آموزشی محیط زیست و دولت سبز ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی توسط اداره حفاظت محیط زیست شوشتر و همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان در تالار امام علی علیه السلام برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، گفت: این دوره با هدف آشنایی مربیان مهد و پیش دبستانی با مفاهیم و آموزش های زیست محیطی و شیوه های آموزش این مفاهیم و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان برگزار شده است.
فتحی نیا اظهار داشت: بیش از 50 نفر از مدیران و مربیان این مراکزدر این دوره حضور داشتند که وظایف سازمان حفاظت محیط زیست ، مسائل و معضلات زیست محیطی ، بحران ها و چالش های زیست محیطی و  راه حل های موجود و چگونگی آموزش مفاهیم ساده زیست محیطی به کودکان مورد بحث و آموزش قرار گرفت و مربیان از نظر میزان معلومات زیست محیطی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در این دوره بر جایگاه و اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست از همان دوران کودکی و طفولیت و نقش مربیان در پرورش کودکان و سوق دادن آنها به سمت رعایت مسائل زیست محیطی با استفاده از شیوه های مختلفی چون اجرای بازی ، شعر و سرود ، نقاشی و سرگرمی و گردش در طبیعت تأکید گردید.

علی فتحی نیا ، افزود: الگوهای رفتاری ، عادات ، نگرش ها و ارزش ها از همان دوران کودکی در انسانها شکل می گیرد و دوران کودکی بهترین فرصت برای یادگیری و انتقال آموزه های مفید می باشد و این مسأله می تواند اهمیت انتقال و آموزش مفاهیم زیست محیطی چون حیات وحش ، طبیعت ، آب ، خاک ،هوا و پیگشیری از آلودگی آنها در بین کودکان را نمایان تر نماید و وظیفه مربیان را در انتقال مطالب زیست محیطی به کودکان سنگین تر کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار